Uneori se poate intampla ca o retea de social media sa nu fie potrivita pentru profilul unui anumit business. In functie de tipul de afacerii, exista posibilitatea ca anumite strategii de social media marketing sa dea rezultate mai bune decat altele.

Pentru orice business, prezenta pe social media poate fi considerata vehiculul care conduce intreaga strategie de marketing. Cu toate acestea, este important sa iti concentrezi atentia pe platformele pe care vei reusi sa ajungi la cea mai mare plaja de audienta. Este mai important sa ai un singur cont de social media bine pus la punct, decat sa ai cont pe toate platformele, dar sa nu reusesti sa administrezi niciunul corespunzator. 

Din acest motiv, ar trebui sa parcurgi articolul de fata, din care vei invata ce tip de social media ti se potriveste in functie de tipului business-ului tau.

Facebook Marketing

Facebook este cea mai accesata platforma de social media de catre romani (sursa). Astfel, indiferent de tipul de afacere la care lucrezi, este important sa fii activ pe Facebook. Cu tool-uri precum Facebook Audience sau Facebook Business, poti fi sigur ca afacerea ta va ajunge la publicul tinta ideal si ca vei castiga vizibilitatea online pe care ti-o doresti!

Instagram Marketing

Daca publicul tau tinta este intre 18 – 28 de ani, trebuie sa iei in serios strategia de promovare pe Instagram. Aici accentul pica pe aspectul vizual. Indiferent ca alegi imagini sau videoclipuri pentru continutul pe care il postezi, trebuie sa te asiguri ca acesta are un aspect atractiv, care va atrage cat mai multi followeri. Retine ca este vital ca imaginile postate sa aiba o calitate inalta, care sa lase o impresie profesionista.

Poti apela la influencerii care au deja o comunitate de followeri ce au incredere in recomandarile acestora. Daca vrei sa te promovezi pe Instagram, este esential sa utilizezi instrumentele specifice acestei platforme, despre care am discutat mai multe AICI

Twitter

O strategie de marketing pe Twitter se va dovedi prolifica in cazul in care afacerea ta poate fi incadrata in urmatoarele categorii:

  • Sursa de stiri;
  • Organizatie sportiva;
  • Companie de marketing;
  • Organizatie SaaS.

Cu alte cuvinte, daca ai un business intr-un domeniu dinamic, Twitter te va ajuta sa iti tii clientii la curent cu toate noutatile pe care le aduci. Retine ca Twitter este una dintre putinele platforme utilizate majoritar pentru a urmari update-uri si nu pentru a produce continut.

Podcasturi

Podcasturile au devenit din ce in ce mai populare in Romania. Daca vrei sa le folosesti in strategia ta de marketing, trebuie sa iei in calcul audienta la care promovarea business-ului tau va ajunge.

Exista diferite tipuri de podcasturi in functie de domeniul in care se incadreaza. Exista podcasturi de marketing, din domeniul culinar, literar, de umor si multe altele. Este important sa colaborezi cu un podcaster din domeniul tau. Acesta iti va promova afacerea in timpul podcastului, anuntand ca este vorba de o sponsorizare.

De asemenea, tine cont de faptul ca oamenii asculta podcasturi atunci cand nu pot acorda atentia lor completa acestui mijloc de comunicare: cand se plimba prin oras, cand gatesc, cand conduc etc. Astfel, trebuie sa alegi cuvintele potrivite pentru a explica in ce consta business-ul tau si care sunt avantajele pe care le aduce in viata clientilor.

S-a observat ca cele mai de succes reclame inserate in podcasturi sunt cele care ofera un discount ascultatorilor. De obicei, acesta este un cod promotional pe care utilizatorii il pot utiliza la prima interactiune cu afacerea ta.

TikTok

Este evident ca TikTok a fost revelatia anului 2020 in materie de platforme de social media. Compania chineza reprezinta cea mai descarcata aplicatie de anul acesta, cu milioane de utilizatori activi. Daca ai o afacere si vrei sa implementezi o strategie de promovare pe social media, nu trebuie sa treci cu vederea platforma aceasta.

Totusi, retine ca majoritatea utilizatorilor de pe TikTok au sub 30 de ani, ceea ce inseamna ca vei avea acces la o generatie atipica. Ce inseamna asta? TikTokerii au crescut cu Internet, drept urmare sunt mai putin predispusi sa fie influentati de strategiile traditionale de marketing. Aici trebuie sa fii original, spontan, creativ si sa creezi videoclipuri scurte si la obiect.

Vei avea mai mult succes daca business-ul tau este destinat grupului de varsta de sub 30 de ani, insa aceasta nu este o regula „batuta in cuie”. De exemplu, de AICI poti afla cum au ales cei de la BMW sa isi promoveze noua serie auto. 

Intrebati de ce au ales sa aiba o campanie de marketing pe o platforma de social media unde majoritatea utilizatorilor nu au varsta legala pentru a conduce, cei de la BMW au zis ca alegerea lor reprezinta o investitie in viitor. Cand tinerii TikTokeri vor putea sa conduca si sa achizitioneze o masina, vor fi deja constienti de produsele oferite de compania lor.

Morala? Indiferent de serviciile sau produsele pe care le oferi, nu este niciodata prea devreme sa interactionezi cu viitorii potentiali clienti!

LinkedIn

Spre deosebire de TikTok, media de varsta a utilizatorilor de LinkedIn se situeaza pe la 30 de ani. Cunoscuta ca o platforma profesionala de social media marketing, LinkedIn este folosit in scop profesional. Aici, utilizatorii cauta sau ofera joburi, parteneri de afaceri sau isi doresc sa faca networking. Din acest motiv, aceasta platforma nu este la fel de utilizata ca Facebook, Instagram sau Twitter. 

Astfel, daca ai un business profesional, este evident ca ai nevoie sa il promovezi pe aceasta platforma, unde este imperios sa iti creezi un profil profesional. Partea buna este ca nu va fi nevoie sa iti actualizezi profilul constant sau gasesti continut in mod frecvent pentru LinkedIn. 

Acestea fiind zise, este recomandat sa postezi informatii relevante despre afacerea ta sau linkuri externe legate de domeniul in care activezi. Daca faci asta, vei reusi sa obtii rezultate satisfacatoare.

Pinterest

Motivul pentru care Pinterest este inclusa in aceasta lista tine de popularitatea acestei platforme printre utilizatori de toate varstele. Daca afacerea ta poate fi inclusa in urmatoarele domenii, este recomandat sa incepi o campanie de marketing si pe Pinterest:

  • e-commerce;
  • moda;
  • stil;
  • bijuterii;
  • decor interior;
  • alte categorii destinate in special publicului feminin.

Pinterest este o platforma in care accentul este pus pe aspectul vizual. Producatorii din sectorul de moda, frumusete si alte domenii asemanatoarea au reusit sa isi creasca cifra de afaceri folosind Pinterest pentru a-si promova produsele.

Poti avea un cont pe toate platformele de social media, insa este recomandat sa investesti intr-o campanie de marketing acolo unde vei gasi audienta potrivita pentru afacerea ta. De aceea, este recomandat sa te concentrezi pe doua platforme de social media in care sa depui maximum de efort pentru a-ti promova business-ul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *