Antreprenorii care reusesc sa isi transforme proiectul intr-o afacere de succes reprezinta un subiect de fascinatie pentru oricine. Povestile lor sunt captivante si, odata ce reusesc ce si-au propus, ai impresia ca munca lor a fost usoara. Adevarul este insa diferit – un antreprenor este un vizionar care dispune intotdeauna de energia necesara de a lupta pentru ceea ce isi doreste. Este recomandat sa descoperi povestile acestora pentru a invata din experienta lor.

Daca ai o afacere online, ai putea sa inveti din strategia de marketing a lui Lil Nas X, un influencer care a folosit platformele de social media pentru a-si promova muzica si pentru a ajunge in topul muzical Billboard. Lil Nas X a trecut de la a fi un tanar falit, care locuia in casa surorii lui, la cantaretul care a doborat recordul stabilit de Mariah Carey cu un cantec care a stat pe locul 1 in topul Billboard mai multe saptamani la rand. Asadar, iata care este povestea lui si ce poti invata din ea!

Cine era Lil Nas X inainte de a deveni faimos?

Lui Lil Nas X nu i-a placut sistemul traditional de educatie, asa ca a renuntat la facultate inca din primul an. Nu avea niciun ban, dormea pe canapeaua surorii lui si isi petrecea timpul pe retelele de social media. Intr-un interviu pentru revista Rolling Stones, Nas marturiseste ca a postat videoclipuri pe Facebook, apoi pe Instagram si, dupa, a trecut pe Twitter, unde a reusit sa castige aproximativ 30.000 de urmaritori intr-un timp foarte scurt.

Lil Nas X facea muzica in timpul sau liber si avea de gand sa foloseasca platforma de Twitter pentru a-si promova piesele, insa planul lui nu a mers cum isi imagina. In acelasi interviu, Nas vorbeste despre dificultatile pe care le-a intampinat in acea perioada: „Daca postam un meme, aveam 2.000 de re-tweets. Daca postam un cantec, aveam doar 10.”

Cand a vazut ca planul lui initial nu merge, Lil a hotarat sa isi schimbe strategia. A incetat sa mai posteze linkuri catre SoundCloud si a inceput sa se gandeasca la o modalitate de a-si promova cantecele folosind meme-uri si creand videoclipuri „scurte, atractive si amuzante”. Asa a aparut piesa care, in scurt timp, a devenit un hit mondial, Old Town Road.

Pe 3 decembrie 2018, Nas a distribuit un tweet in care compilase refrenul piesei compuse de el cu un video in care un cowboy dansa amuzant. Videoclipul lui a devenit viral, moment in care Nas a inteles ce are de facut mai departe. Au urmat o serie de videoclipuri scurte si haioase, combinate cu piesa Old Town Road, care deveneau virale peste noapte.

Drumul spre Billboard

Nu a durat mult pana videoclipurile lui Nas sa devina populare si pe alte platforme, cum ar fi TikTok sau Instagram. In momentul in care audienta lui Lil Nas X ajunsese la un numar la care Nas nu sperase niciodata, artistul-influencer si-a propus piesa pentru topul muzical Billboard. Chiar si aici, Nas a folosit o strategie riscanta care i-a adus un succes nesperat.

Desi Lil Nas X este un rapper, a propus ca piesa Old Town Road sa intre in categoria de muzica country. Aceasta a fost o alta alegere strategica – Nas stia ca nu are nicio sansa sa se faca remarcat printre rapperi, unde concurenta este foarte mare, asa ca s-a indreptat spre zona de country, unde competitia este mai mica. In mai putin de o saptamana, cei de la Billboard i-au eliminat piesa de pe lista motivand ca nu se incadreaza in categoria de muzica country.

Ironic, eliminarea aceasta a fost unul dintre cele mai bune lucruri care i se puteau intampla lui Lil Nas X. Decizia celor de la Billboard a devenit un subiect dezbatut la nivel national din moment ce multa lume a considerat ca rapperul a fost eliminat din motive rasiste. Cu aceasta ocazie, numele lui Lil Nas X a ajuns pe buzele tuturor, iar piesa lui a inceput sa fie difuzata la radio si sa capete mii de share-uri.

Astfel, Lil Nas X s-a reintors in topul Billboard, in categoria de rap. Insa Nas nu s-a oprit aici – a profitat de momentul in care era unul dintre cei mai cunoscuti influenceri americani si a inceput sa posteze remixuri in care implicase nume cunoscute din industria muzicala.

Aceasta a fost o miscare pe care doar un geniu de marketing putea sa o faca – Nas isi facuse „temele” si stia ca exista o portita de scapare in sistemul prin care cei de la Billboard isi alcatuiau topul. In topul Billboard, fiecare remix este inregistrat ca fiind piesa originala. Astfel, de fiecare data cand fanii ascultau un remix facut de Lil Nas X, cantecul Old Town Road crestea in popularitate in topul muzical.

„Chichita” la care a apelat rapperul a facut ca piesa Old Town Road sa ramana in topul muzical luni la rand. Dupa 17 saptamani, cantecul lui Lil Nas X a doborat recordul stabilit de Mariah Carey, pentru piesa care a ramas pe locul 1 intr-un top muzical pentru cele mai multe saptamani consecutive. Michael Arceneaux, de la NBC News, a declarat ca „in era social media, Lil Nas X este o vedeta de necontestat, venita dintr-o micro-platforma”.

In acest moment, cunoscutul cantaret country, Billy Ray Cyrus, si-a declarat sprijinul pentru tanarul rapper si a colaborat cu acesta pentru o versiune oficiala a cantecului. Intr-o saptamana, piesa a devenit cea mai ascultata piesa in mediul online, depasind recordul stabilit de Drake cu In My Feelings.

Astfel, Lil Nas X, un tanar falit, care nu a reusit sa isi termine studiile, a devenit unul dintre cei mai cunoscuti rapperi americani la nivel mondial. Insa Nas nu ar fi putut ajunge in acest punct daca nu ar fi inteles ce putere extraordinara detine zona de social media si cum o poate folosi in favoarea lui.

Cine este Lil Nas X acum?

Se spune ca faima schimba oamenii, dar nu este si cazul lui Lil Nas X. El a pornit la drum ca influencer si a stiut, de la bun inceput, unde vrea sa ajunga. Nas a muncit foarte mult pentru a ajunge cine astazi, motiv pentru care nu va uita niciodata de unde a pornit.

Succesul lui Lil Nas X nu a venit peste noapte, iar efortul depus de acest influencer l-a ajutat sa ramana cu picioarele pe pamant. Dupa cum declara intr-un interviu: „Multi oameni spun ca sunt un pusti care a avut noroc din greseala. Nu, nu a fost nicio greseala la mijloc.” Daca te uiti in istoria contului sau de Twitter, ii vei da dreptate – acolo se gasesc nenumarate videoclipuri editate de Nas pe muzica pe care o crea.

Dupa ce compunea muzica, Nas gasea videoclipuri cu potential viral si le edita folosind propriile piese. Mai mult, Lil Nas X a folosit numeroase platforme de social media pentru a capata notorietate. Odata ce piesa Old Town Road a inceput sa fie distribuita de mai multi oameni, Nas a stiu imediat ce are de facut.

Un articol despre Lil Nas X caracterizeaza perfect drumul spre succes al acestuia: „Nimic nu i s-a intamplat lui Nas. Totul s-a intamplat datorita lui Nas.” (Original: “Things didn’t happen to Nas. Things happened because of Nas.”)

Privind inapoi spre acea perioada, poti sa vezi cat de mult a muncit Nas pentru a deveni vizibil in mediul online. Piesa lui este catchy, are un refren care iti ramane in minte mult timp dupa ce l-ai ascultat. In timpul „conflictului” cu cei de la Billboard, piesa lui devenea populara pe TikTok, unde peste 60 de milioane de utilizatori foloseau hashtag-ul #YeehawChallenge pentru a posta continut video pe refrenul piesei Old Town Road.

Sursa: MarketingExamples.com

Nas stia ca oamenii vor cauta versiunea completa a cantecului, asa ca a editat titlul cantecului de pe YouTube si SoundCloud adaugand celebrele versuri din refren: “I got the horses in the back”. De asemenea, a creat un cont pentru a posta in subredditul NameThatSong. Cu aceste detalii puse la punct, Lil Nas X s-a asigurat ca oricine va dori sa-i gaseasca piesa in original va ajunge direct la sursa.

Ce putem invata din povestea lui Nas?

Nu este exagerat sa il numesti pe Lil Nas X un geniu al marketingului. Acesta si-a analizat audienta din social media si a reusit sa isi promoveze muzica intr-un format care a rezonat cu publicul tinta. Ca influencer, a lucrat foarte mult la promovarea lui, dupa cum marturiseste pe Twitter: „Nu trebuie decat sa dati scroll pe contul meu si o sa vedeti ca am promovat cantecul asta luni la rand. Fiecare realizare ma face sa simt ca totul a meritat. Nu pot sa nu vorbesc despre asta.”

Poate ca si varsta l-a ajutat pe Nas sa devina un influencer de succes – nu avea decat 19 ani in momentul in care videoclipurile lui au devenit virale pe Twitter si TikTok. Cu toate acestea, Nas a muncit foarte mult ca sa ajunga unde este. Cariera lui a avut nevoie de momentul in care a fost respins de cei de la Billboard, o strategie pe care Nas a planuit-o pas cu pas.

Chiar si atunci cand piesa lui aduna milioane de vizualizari si de distriburi, Nate a folosit diferite platforme online pentru a se asigura ca cei care cauta muzica lui vor ajunge si la celelalte cantece pe care le-a compus. In momentul de fata, Lil Nas X sustine drepturile comunitatii LGBT si continua sa scrie piese pe care le promoveaza online cu aceeasi dedicare ca la inceput.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *