Daca detii o afacere, trebuie sa stii ca prezenta pe TikTok te poate ajuta sa castigi mai multi clienti. Cei care fac campanii de brand pe TikTok vor sa ajunga, in principal, la audienta inclusa in generatia Z. Cunoscuti ca „nativi digitali”, cei care fac parte din generatia Z sau din iGeneration sunt nascuti in a doua jumatate a anilor ’90. Sigur ca mai multe generatii sunt prezente pe TikTok, avand in vedere ca aceasta este cea mai descarcata aplicatie a momentului, insa demograficul majoritar este reprezentat de „nativii digitali”.

Avand in vedere ca aplicatia TikTok este relativ noua, vei avea nevoie de o strategie de marketing inovatoare pe aceasta platforma. Invata din urmatoarele 5 exemple cum ar trebui sa arate o campanie de brand reusita pe TikTok.

  1. Mirinda – #MixUpYourHome

La inceputul lunii mai 2020, cei de la Mirinda au lansat prima campanie de brand pe TikTok din Romania. Strategia lor de promovare a fost extinsa la mai multe aplicatii de social media, precum Instagram, Facebook, Spotify, TikTok.

Pe TikTok, @Mirinda.Romania a lansat o provocare la un duet pe muzica din playlist-ul creat pe Spotify. In primele 7 zile, s-au adunat peste 2 milioane de impresii. Succesul acestei campanii poate fi explicat prin doua puncte de vedere:

  • a fost primul brand romanesc foloseste TikTok pentru promovare;
  • a apelat mai multe platforme de social media.

Aceste doua aspecte au reusit sa creeze o campanie de brand reusita.

  1. Guess – #InMyDenim

Daca cei de la Mirinda au fost primii romani care au lansat o campanie de brand pe TikTok, in America, cei de la Guess au fost pionierii acestui trend. In septembrie 2018, brandul vestimentar a invitat utilizatorii TikTok sa participe la provocarea in care se filmau purtand jeansii Guess. Fiecare postare trebuia insotita de hashtagul #InMyDenim.

Pentru a populariza acest trend, Guess a apelat la ajutorul influencerilor cunoscuti de pe aceasta platforma. In mai putin de un an, s-au adunat peste 38 de milioane de vizualizari la videoclipurile etichetate #InMyDenim, iar in lista de clienti a celor de la Guess s-au adaugat mai multi mileniali si persoane din generatia Z.

  1. Ralph Lauren – #WinningRL

Ralph Lauren a fost primul brand de lux american care a inceput o campanie de marketing in aplicatia TikTok. Au urmarit, pe de o parte, sa castige mai mult brand awarness si, pe de alta, sa studieze comportamentul potentialilor clienti.

Colaborand cu modelul Diana Silvers, Ralph Lauren a invitat utilizatorii de TikTok sa posteze un videoclip insotit de hashtag-ul #WinningRL, prin care sa descrie o situatie in care au castigat „in viata reala”. De asemenea, cei care interactionau cu videoclipurile postate puteau alege sa fie redirectionati spre unul dintre magazinele RalphLauren.

  1. BMW – #THE1Challenge

Cei de la BMW au angajat influenceri pentru o provocare in care trebuia sa danseze in apropierea unei masini. Videoclipurile au devenit virale instantaneu, iar BMW si-a atins scopul de a promova lansarea noii Serii 1 de masini.

Poate parea ciudat ca acest brand a ales sa isi promoveze masinile pe o platforma unde majoritatea utilizatorilor au sub 24 de ani, insa Jörg Poggenpohl, directorul Digital Marketing BMW, a explicat ca „TikTok este un canal de social media aflat intr-o crestere rapida pe plan international. […] Promovam marca BMW pentru un grup tinta tanar si digital.” Cu alte cuvinte, cei de la BMW au investit intr-o campanie de brand menita sa atraga viitorii clienti ai companiei.

  1. Samsung – #GalaxyA

Pentru a marca lansarea noului Samsung Galaxy A, firma Samsung a lansat o campanie de promovare in Germania. Influencerii locali si-au desenat litera A in palma si au „transmis-o” altor utilizatorii folosind unul dintre efectele puse la dispozitie de TikTok.

Mesajul pe care Samsung a vrut sa-l transmita este ca noul Galaxy A te conecteaza mai usor cu prietenii tai. In scurt timp, videoclipurile cu acest hashtag au fost vizualizate de cel putin 30 de milioane de ori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *