Un cunoscut autor in domeniul marketingului, Seth Godin, a spus ca oamenii nu cumpara produse sau servicii, ci „cumpara relatii, povesti si magie”. Un influencer a inteles aceasta lectie din timp si ofera toate cele trei elemente sub forma unui ambalaj atractiv.

Lasand povestile deoparte, trebuie sa stii ca serviciul de Influencer Marketing este una dintre cele mai prolifice metode de a face bani online. Insa totul porneste de la un singur om, care isi foloseste imaginea, imaginatia si inteligenta emotionala pentru a crea o comunitate de persoane care au incredere in el.

Iata cateva concepte de baza pe care trebuie sa le cunosti pentru a intelege ce inseamna sa fii influencer online, cum poti sa creezi o imagine care sa inspire incredere si, nu in ultimul rand, sa reusesti sa profiti de pe urma acesteia.

Cine este si cine nu este influencer?

Conform etimologiei acestui cuvant imprumutat din limba engleza, un influencer este cel care reuseste sa influenteze opinia celorlalti. Totusi, termenul acesta este mult mai cuprinzator in ziua de astazi. Conceptul de influencer este conectat cu dezvoltarea tehnologica si societatea consumerista. Acesta este o personalitate recunoscuta intr-o anumita nisa din mediul online, fie ca face parte din domeniul modei (Beauty), al sanatatii (Health), al sportului (Fitness), al parenting-ului si tot asa.

Pentru a fi un influencer de succes, trebuie sa creezi continut atractiv, care sa capteze atentia celor care te urmaresc si care sa le castige increderea, facandu-i sa ramana mai mult timp alaturi de tine. Pentru comunitatea ta, vei fi un lider, un prieten, un model de urmat!

Dupa cum demonstreaza acest articol, nu toate persoanele populare in social media sunt influenceri. De exemplu, Antonia, desi are peste 2,4 milioane de urmaritori si promoveaza anumite produse pe pagina ei de Instagram, nu este un influencer „ca la carte”, avand in vedere ca si-a dobandit celebritatea prin meseria de cantareata. Un influencer original este cel care si-a inceput cariera pe cont propriu, ceea ce poti face si tu chiar de la tine de acasa!

Ce inseamna Influencer Marketing?

Desi un influencer porneste la drum singur, el isi construieste cu rabdare o comunitate online, formata din oameni care ii respecta recomandarile si sugestiile. Astfel, cu timpul, companiile apeleaza la influenceri pentru a-si promova produsele si pentru a castiga credibilitate de branding.

Un studiu demonstreaza ca 70% dintre mileniali (persoane nascute intre anii ’90 si inceputul anilor 2000) au mai multa incredere in recomandarile venite din partea prietenilor decat in cele oferite de reclamele traditionale. Prin definitie, un influencer online este mai mult decat un lider de opinie, el este vazut ca un prieten apropiat de catre cei care il urmaresc.

Relatia care apare intre companiile care vor sa isi promoveze serviciile sau produsele si influenceri intra in zona de Influencer Marketing. Impactul pe care acestia din urma il au asupra comunitatii de urmaritori pe care au creat-o se traduce prin notorietate, brand awareness si, eventual, cresterea profitului.

Cat castiga un influencer?

Rolul de influencer poate aduce foarte multi bani online. Un articol recent constata ca, in Romania, cei mai cunoscuti influenceri castiga intre 250 si 1500 euro pe postare. Daca reusesti sa descoperi reteta succesului pentru a deveni o astfel de figura printre urmaritorii tai, fiecare postare iti poate aduce o suma la fel de impresionanta.

Zona de Influencer Marketing se afla in continua dezvoltare, aducand profituri de ambele parti. In spatele acestui concept, se afla cifre impresionante, care s-ar putea sa te convinga si pe tine sa incerci un astfel de rol!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *