Daca vrei sa fii influencer, nu trebuie sa ratezi show-ul Instant Influencer, lansat la sfarsitul lunii Aprilie pe YouTube. Gazda emisiunii este celebrul make-up artist James Charles. Cei 7 concurenti sunt YouTuberi din zona de beauty si concureaza pentru titlul de Instant Influencer, dar si pentru suma de 50.000 de dolari.      

Juriul este format din figuri celebre din domeniu, carora li se alatura de fiecare data Norvina, cea care detine brandul de make-up Anastasia Beverly Hills. Show-ul prezinta ce inseamna sa fii influencer, care sunt atuurile pe care trebuie sa le detii si cum trebuie sa te comporti in acest rol.

In cazul in care nu ai timp sa vezi tot show-ul, descopera, in lista de mai jos, care sunt cele mai importante lectii pe care un influencer le poate invata din emisiunea Instant Influencer!

1. Cum sa iti pui personalitatea in evidenta

Prima regula, pentru orice influencer, este sa stie cum sa se apropie de audienta lui. Ca in orice relatie din viata, nu poti castiga increderea cuiva daca nu iti arati adevarata personalitate. De aceea, prima proba prin care au trecut cei 7 concurenti a constat in crearea unui machiaj care sa demonstreze cine sunt ei cu adevarat.

Astfel, cei 7 au fost judecati nu neaparat in functie de povestea lor de viata, ci de modul in care au ales sa o spuna. Scopul acestei provocari a fost sa ii releve pe YouTuberi ca pe niste persoane cu care audienta lor sa simta ca se pot identifica, un aspect esential din meseria oricarui influencer.

2. Cum sa promovezi un produs

Pentru proba urmatoare, influencerilor li s-a cerut sa demonstreze cat de bine se pricep sa promoveze un produs. Acestia au putut alege orice produs de make-up au dorit si au avut la dispozitie doar cateva ore pentru a filma si edita un filmulet in care ii faceau reclama acestuia.

Juriul alcatuit din James Charles, Norvina si Paris Hilton a desemnat castigatorii acestei provocari. Cateva dintre criteriile de selectie au inclus unghiul din care a fost filmat videoclipul, precum si modul in care YouTuberii au ales sa expuna produsul promovat. 

De pilda, Norvina le-a spus influencerilor ca, atunci cand vor sa vanda ceva, este important sa se concentreze pe calitatile unice ale obiectului prezentat. Atunci cand vine vorba de produse cosmetice, publicul este interesat de anumite aspecte, cum ar fi daca acestea sunt vegane, daca au fost testate pe animale s.a.m.d. 

Insa atunci cand creezi continut video pentru YouTube, originalitatea este esentiala. Astfel, intrebarea finala a fost daca cei care au urmarit videoclipul ar fi dispusi sa achzitioneze sau nu produsul prezentat.

3. Cum sa iti ceri scuze

Daca ai urmarit stirile din ultima vreme, ai observat ca este foarte usor pentru un influencer sa faca sau sa zica ceva care sa lezeze opinia publica – uneori cu motiv, alteori neintemeiat. De la aceasta idee a pornit si noua lectie pentru participantii la concursul de Instant Influencer.

In aceasta proba, participantilor li s-a dat un scandal minor pentru care au trebuit sa filmeze un Apology Video in mai putin de 1 minut, pe care nu au avut voie sa il editeze. Motivul pentru impunerea unei perioade de timp atat de scurte consta in faptul ca, atunci cand esti implicat intr-un scandal, timpul tau de reactie trebuie sa fie cat mai scurt. 

Cand esti influencer, trebuie sa fii pregatit sa reactionezi cat mai rapid la orice situatie, aceasta fiind cam singura solutie pe care o ai pentru a aplana conflictele ivite.

4. Cum sa gandesti o colaborare

Pentru orice influencer, dar mai ales pentru un YouTuber, colaborarile sunt esentiale. Retine ca, in cadrul unei colaborari online, doi influenceri se aduna pentru a-si impartasi povestile si, mai presus de orice, audienta.

Astfel, daca vrei sa fii influencer, vei avea nevoie sa cunosti alte persoane din domeniul tau, cu care sa lucrezi impreuna. Pentru asta, vei avea nevoie de un concept de colaborare unic, care sa va permita amandurora sa va exprimati personalitatea.

In cadrul emisiunii de pe YouTube Instant Influencer, participantii ramasi in competitie au avut ocazia sa colaboreze cu YouTuberi cunoscuti din industria de Beauty & Make-Up, fiind responsabili sa vina cu ideea principala a videoclipului, sa il filmeze si sa il editeze ulterior, totul intr-un timp foarte scurt.

5. Cum sa lansezi un trend

Pentru ultima provocare, James Charles le-a impartasit concurentilor un secret esential pentru meseria de influencer: “Staying on top of trends and creating trends is the most valuable skill an influencer can have” – cea mai valoroasa calitate a unui influencer este sa fie la curent cu trendurile de ultima ora si, eventual, sa lanseze el insusi un trend.

Daca vrei sa ai o cariera in acest domeniu, trebuie sa stii cum sa creezi un trend. Iata cateva criterii pe care trebuie sa le ai in minte! 

  • Trendul lansat de tine trebuie sa fie usor de copiat de catre audienta ta. 
  • In spatele oricarui trend, se afla un concept foarte clar si un rezultat usor de obtinut.
  • Ai nevoie de o strategie de promovare bine pusa la punct!

Iata care este explicatia din spatele acestor reguli! Nimic nu prinde mai bine decat o poveste reusita, de aceea orice provocare online trebuie sa vina insotita de o naratiune scurta, dar de impact. Gandeste-te, de pilda, la #DistanceDance, o provocare ce a devenit populara pentru ca a tinut cont de contextul in care se impune distantarea sociala. 

De asemenea, atunci cand vrei sa creezi un trend, trebuie sa te gandesti la ceva usor de reprodus. Trendul capata „viata” atunci cand este preluat de cat mai multa lume, care il reproduce. Un exemplu relevant in aceasta directie este #PassTheBrush, o provocare celebra pe TikTok, unde utilizatorii care au „primit” pensula de machiaj trec de la un look natural la unul glamour.

Nu in ultimul rand, nu uita sa promovezi rezultatul obtinut! In cadrul emisiunii de pe YouTube, participantii au avut parte de o sedinta foto, unde au inregistrat rezultatul final al trendului pe care si l-au propus sa il lanseze. Atunci cand vrei sa obtii vizibilitate online, este important sa faci poze sau videoclipuri de calitate, pe care sa le promovezi pe toate conturile de social media pe care le detii.

Dupa ce ai aflat care sunt cele mai importante reguli de care un influencer trebuie sa tina cont, nu mai trebuie sa retii decat un aspect. Cand vrei sa ai o cariera pe YouTube, Instagram, TikTok etc. cel mai important este fii tu insuti, sa muncesti mult si, desigur, sa fii original!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *