Exista multe aspecte care contribuie la o afacere online reusita. Indiferent ca esti in zona de Influencers Marketing, de marketing afiliat sau ai un business pe care vrei sa il promovezi in mediul virtual, trebuie sa respecti cateva criterii fara de care nu poti crea o campanie de marketing de succes.

Ai nevoie de continut inedit, care sa rezoneze cu audienta – la urma urmei, totul se reduce la publicul tinta la care vor ajunge serviciile tale. Acesta nu trebuie sa aiba senzatia ca produsele sau serviciile oferite de tine sunt o solutie potrivita, ci ca sunt cea mai buna solutie! Pentru a obtine acest efect, trebuie sa ajungi la grupul potrivit de consumatorii si sa interactionezi cu ei in momentul potrivit, atunci cand au nevoie de serviciile pe care le oferi.

Daca nu ai identificat publicul tinta caruia trebuie sa i te adresezi, s-ar putea sa organizezi o campanie de marketing geniala care sa nu aduca rezultatele pe care le meriti. De aceea, este important sa iti gasesti audienta pe Facebook, una dintre cele mai folosite platforme de catre romani.

In momentul de fata, exista aproximativ 2.5 miliarde de utilizatori activi care acceseaza Facebook cel putin o data pe luna. Drept urmare, acesta este unul dintre locurile in care vrei sa iti desfasori campania de marketing. Daca vrei sa fii vizibil pe una dintre cele mai populare platforme de marketing, poti urca aici continut interactiv si amuzant, cum ar fi filmulete „din culise” sau interviuri cu oamenii care se afla in spatele proiectului.

Audience Insights

Pe langa faptul ca Facebook iti permite sa iti promovezi afacerea prin Ads Manager, aceasta platforma iti pune la dispozitie instrumentul de Audience Insights, pe care il poti folosi atunci cand vrei sa identifici care este audienta care interactioneaza cel mai mult cu postarile tale.

Folosind Audience Insights, ai parte de avantaje extraordinare. Pe de o parte, vei afla care este audienta ta – carui grup de varsta apartine, din ce regiune vine, daca este formata preponderent din barbati sau femei etc. Cu aceste informatii, iti va fi mai usor sa creezi o campanie eficienta, care va ajunge mai usor la audienta ta. Pe de alta parte, vei reduce o parte din capitalul net per conversie, ceea ce te va ajuta sa obtii mai multi bani online.

Pentru multi, Facebook este o platforma de social media prin care poti pastra legatura cu cei dragi si poti impartasi idei si momente importante pentru ei. Insa toate aceste actiuni spun foarte multe despre o persoana, motiv pentru care functia de Audience Insights este extrem de valoroasa. Aceasta incadreaza utilizatorii intr-o categorie mai larga folosind diferite informatii, de la grupurile din care fac parte pana la istoricul activitatii lor pe Facebook.

Iata cum trebuie sa folosesti acest tool pentru a obtine informatii relevante legate de audienta ta. Daca detii deja de o pagina de Facebook (nu un cont de persoana), ai deja acces la acest instrument. Acceseaza sectiunea „Facebook Ads Manager”, unde vei gasi optiunea de a intra in categoria de Audience Insights. Odata ajuns aici, poti alege intre: cei care au accesat deja pagina ta si cei care nu au interactionat cu afacerea ta pe Facebook.

Pentru a-ti identifica publicul tinta, e nevoie sa alegi prima optiune, prin care vei obtine o perspectiva de ansamblu a celor care si-au manifestat interesul pentru produsele sau serviciile pe care le oferi. Cea de-a doua varianta este relevanta cand vrei sa afli informatii despre competitia ta, precum si despre cei care nu au interactionat cu pagina afacerii tale. Datele oferite de Audience Insights cresc in relevanta cu cat numarul de utilizatori este mai mare. Astfel, daca ai depasit 1.000 de vizitatori pe pagina ta, va fi mai usor sa obtii date exacte despre acestia. Dupa ce ai trecut de acest prag, poti folosi si instrumentele de Lookalike Audiences si New Audience.

Lookalike Audiences

Alt tool Facebook menit sa te ajute in acest proces este Lookalike Audiences. Daca ai ajuns in punctul mentionat anterior, in care exista peste 1.000 de utilizatori Facebook care au accesat pagina afacerii tale, acest instrument este menit sa augmenteze acest numar.

Optiunea de Lookalike Audiences va analiza profilul publicului tau pe baza unor criterii variate, cum ar fi like-urile, postarile, hobby-uri etc. La finalul acestei investigatii, iti va oferi o lista de utilizatori al caror profil este asemanator cu al clientilor pe care ii ai deja. De aici, si numele instrumentului: in engleza, „lookalike” inseamna „similar” sau „asemanator”.

Daca alegi aceasta optiune, va trebui sa selectezi din ce tara/regiune vrei sa fie profilurile oferite. Desi este nevoie sa ai deja un public numeros (intre 1.000 si 50.000 de vizitatori diferiti), vei reusi sa atragi clienti noi, al caror profil indica faptul ca ar putea fi interesati de serviciile tale.

New Audience

In categoria de Audience Insights este inclusa si optiunea de New Audience. Cu ajutorul acesteia, poti identifica audienta care te intereseaza in functie de diferite criterii. Astfel, vei reusi sa aduni mai multe vizite pe pagina ta. Poti cauta un nou public pe baza orasului in care utilizatorii locuiesc, a diferitelor evenimente din viata lor – absolvirea liceului sau a facultatii, nunta, schimbare de job etc.

Pentru a folosi acest tool, acceseaza Audience Inights si alege un grup de audienta pe care vrei sa il analizezi. Poti opta pentru utilizatori Facebook sau pentru cei care au interactionat cu afacerea ta dandu-i like, lasand comentarii s.a. In partea stanga a paginii pe care ai ajuns, vei gasi diferite filtre cu care iti poti delimita audienta.

Selecteaza-le pe cele care te intereseaza si salveaza selectia. La final, vei primi un grafic care ilustreaza care este nivelul de implicare al audientei in momentul respectiv. Este recomandat sa redenumesti categoria in functie de criteriile pe care le-ai folosit. Dupa efectuarea acestor pasi, vei putea viza grupul creat in momentul in care folosesti optiunea de Ads Manager pentru a genera anunturi.

Cele trei instrumente oferite de Facebook iti ofera posibilitatea de a identifica utilizatorii potriviti pentru afacerea ta. Folosind Audience Insights, te asiguri ca resursele investite in promovarea afacerii tale sunt cheltuite in cel mai bun mod posibil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *