Evenimentele din ultimele luni au avut un impact puternic asupra mai multor domenii, iar Influencer Marketing-ul nu face exceptie! In timp ce investitorii si creatorii de continut incearca sa se adapteze la noua dinamica virtuala, multe dintre regulile cu care erai obisnuit s-au schimbat.
Unii sponsori si-au retras investitiile din campaniile de publicitate, in timp ce altii au considerat ca este un moment prielnic pentru a spori bugetul dedicat marketingului online. Reactia lor este o incercare de a se adapta la o imprevizibil si de a alege ce este mai bine pentru brandul lor.
Insa atunci cand nu stii ce e mai bine, nu iti ramane decat sa ghicesti care ar fi solutia optima. Din acest punct de vedere, acest articol ilustreaza cateva dintre efectele pe care pandemia de coronavirus le-a avut in zona de Influencer Marketing.
S-a observat ca, in timp ce canalele/blogurile de travel au cunoscut o scadere dramatica a traficului, cele de fitness au avut parte de o crestere spectaculoasa. Explicatia este simpla – oamenii profita de timpul petrecut acasa facand exercitii fizice care ii tin ocupati, ii ajuta sa obtina o forma fizica buna si le ridica moralul.
De asemenea, un studiu efectuat de compania Izea constata ca, desi oamenii petrec mai mult timp pe retelele de socializare, preturile platite per postare scad incet, dar sigur. Recomandarea expertilor din Influencer Marketing tine de revizuirea structurii de baza pentru investirea bugetului.
Cu toate acestea, lucrurile nu sunt atat de ingrijoratoare! Graficul oferit de cei de la Influence Central demonstreaza ca urmaritorii se simt mai apropiati ca niciodata de influenceri, iar platforme precum Instagram sau Facebook inregistreaza o crestere de 24% a ratei de engagement.
De asemenea, live streaming-urile sunt foarte populare pe site-urile mentionate anterior, precum si pe YouTube sau Twitch. Cele mai vizionate videoclipuri sunt cele care prezinta stiri de ultima ora, care transmit muzica live sau cele care ilustreaza animale de companie.
Desi mediul digital se schimba rapid, zona de Influencer Marketing are solutii pe masura. Cat timp influencerul si-a construit o comunitate puternica si are o conexiune speciala cu urmaritorii lui, nu are de ce sa isi faca griji.
Una dintre cele mai noi strategii din domeniu se refera la zona de YouTube. Pe masura ce volumul de continut postat creste, brandurile nu mai investesc in reclamele care obisnuiau sa intrerupa videoclipurile. Motivul principal este ca momentul in care acestea apareau nu putea fi controlat. In schimb, banii companiilor se indreapta spre influencerii care le promoveaza produsele direct in continutul creat.
Cand te gandesti la impactul pe care coronavirus l-a avut asupra influencerilor, declaratia facuta de Anand Kansal de la Outgrow este relevanta. Acesta a spus ca „Partea cea mai buna in Influencer Marketing este ca poti sa impusti trei iepuri dintr-un foc – poti sa creezi continut de calitate, sa castigi credibilitate si sa obtii expunere doar prin reteaua de influenceri.”
Haosul creat de coronavirus este resimtit in orice domeniu, inclusiv in cel de Influencer Marketing. Cu toate acestea, solutii exista si schimbarea sistemului nu este menita decat sa aduca o imbunatatire situatiei precedente!