Pentru ca am trecut deja de prima jumatate a anului 2020, datele despre social media au inceput sa prinda contur, iar acum este destul de clar care sunt trucurile de social media care prind cel mai bine si se poate anticipa care trenduri vor ramane in continuare populare. Iata tot ce trebuie sa stii daca lucrezi in zona de social media marketing si vrei sa ajungi in top!
Avand in vedere contextul fara precedent cauzat de pandemia de coronavirus, zona de social media a cunoscut o crestere formidabila! Oamenii isi petreceau timpul liber pe platforme de socializare in mod normal, insa autoizolarea a transformat social media in unul dintre cele mai populare spatii de comunicare, cumparaturi, socializare s.a.m.d.
Daca vrei sa afli mai multe despre ce impact a avut momentul COVID-19 asupra zonei de marketing online, trebuie sa citesti acest articol, unde vei gasi o perspectiva echidistanta asupra acestei dezbateri.
Pentru a ajunge o personalitate cunoscuta pe social media, este important sa afli ce trenduri au pastrat pozitia de top in social media in 2020 si care dintre ele par sa ramana acolo si in urmatorii ani. De aceea, ar trebui sa parcurgi urmatoarea lista, din care vei descoperi cele mai „fierbinti” trenduri ale momentului!
1. Continutul video creste in popularitate
Probabil ai observat ca topul de trenduri din prima jumatate a anului 2020 a fost dominat de continutul video – un aspect care nu se va schimba pentru urmatorii ani! Un studiu efectuat de Cisco speculeaza ca, pana in 2022, 82% din continutul postat online va fi alcatuit din videoclipuri.
Astfel, daca vrei sa ramai intr-o pozitie de top in social media Romania, dar si in afara, ar trebui sa investesti in continut video. Poti sa postezi filmulete sau sa faci live streaming pe YouTube, sa faci story-uri pe Facebook sau Instagram, sa folosesti IGTV sau TikTok s.a.m.d. Optiunile sunt infinite avand in vedere toate platformele pe care le ai la dispozitie.
2. Cumparaturile pe social media devin o sursa incredibila de venit
Nu e nimic nou in faptul ca brandurile folosesc platformele de social media pentru a-si vinde produsele. Aceasta tendinta este in continua expansiune si devine din ce in ce mai clar ca social media se transforma intr-un ”mall”.
Declaratia facuta de Justin Osofksy, COO Instagram, este relevanta in acest context: „Pe masura ce majoritatea magazinelor raman inchise, iar social media devine strada principala, trecerea business-urilor in online este mai necesara ca niciodata.”
Drept urmare, platforme precum Instagram sau Facebook au introdus noi feature-uri menite sa sprijine zona de business si sa ii incurajeze pe cei care detin o afacere sa investeasca in promovarea acesteia online.
3. Influenta platformelor de social media consacrate se reduce
Pana nu demult, Facebook si Instagram erau gigantii din social media. Cu toate acestea, ai observat probabil ca TikTok, o platforma de care aproape nimeni nu vorbea anul trecut pe vremea asta, este cea mai populara aplicatie a momentului.
Unul dintre cele mai surprinzatoare trenduri in 2020 este faptul ca Facebook si Instagram sunt pe punctul de a fi detronati de aplicatii noi, care vin cu forta din spate. De pilda, companiile de tip B2B prefera sa isi desfasoare activitatea pe LinkedIn, in timp ce comunitatea de gameri foloseste predominant platforma de Twitch, adaptata live streaming de jocuri.
Cei de la Statista au realizat un grafic in care au organizat retelele de socializare in functie de numarul de utilizatori. Dupa cum observi, in top 3 se afla Facebook, YouTube si WhatsApp.
4. Instagram va renunta la like-uri
S-a vehiculat de mult ca Instagram vrea sa elimine optiunea de like-uri, insa acest zvon a fost confirmat oficial recent. Momentan, aceasta optiune a beneficiat de testare beta, iar reactiile primite au fost mixte. Cu toate acestea, Instagram vrea sa mearga mai departe cu decizia de a scote nu neaparat optiunea de a da like la o postare, ci mai degraba de a elimina afisarea numarului de like-uri.
Care este motivul din spatele acestei decizii? Numarul de like-uri nu face decat sa valideze „valoarea sociala” a unei persoane, ceea ce s-a dovedit frustrant pentru sanatatea mentala a multor utilizatori. Desi inca nu se stie cand va fi implementata aceasta schimbare, este mai mult ca sigur ca pana la sfarsitul anului, afisarea numarului de like-uri va disparea de pe Instagram.
Eliminarea numarului de like-uri va produce o schimbare si in modul de interactiune dintre branduri si influenceri. Din moment ce firmele nu vor mai vedea in ce masura interactioneaza followerii cu influencerii, probabil ca vor opta sa isi promoveze produsele prin optiunea de Instagram Ads.
Avand in vedere ca Instagram este una dintre cele mai mari aplicatii de social media, este normal ca deciziile pe care le ia sa influenteze si alte platforme de socializare. Ramane de vazut daca si alte site-uri vor urma exemplul celor de la Instagram, menit sa sprijine starea de echilibru psihic a utilizatorilor sai.
5. Continutul simplist ramane in top
Se spune ca moda este trecatoare, iar continutul postat pe social media nu face exceptie. Daca vrei sa creezi videoclipuri virale, incearca sa faci ceva simplu, atractiv si amuzant. Nu este recomandat sa incerci sa faci ceva profund, cu scop maret, ci sa incerci sa respecti principiul KISS atunci cand creezi continut.
Pana acum, KISS a creat cele mai vizualizate postari si se preconizeaza ca lucrurile nu se vor schimba. Ce inseamna KISS? Numele acestui principiu este un acronim al conceptului de “keep it simple and stupid”. Cu alte cuvinte, daca vrei sa creezi ceva care sa capteze atentia unui numar cat mai mare de utilizatori, trebuie sa produci ceva cat mai simplu si mai stupid. Aceste strategii de marketing au fost folosite in domeniul publicitar de ani buni si s-a dovedit ca prind foarte bine chiar si in social media!
Discutand ce trenduri au dominat zona de social media in 2020, cei de la InfluencerMarketingHub observa ca zona de social media este dinamica si deosebit de competitiva. Desi rezultatele obtinute sunt pe masura, va trebui sa investesti destul de mult timp pentru a ramane la curent cu ultimele tendinte de pe platformele de socializare.