Scopul industriei de Influencer Marketing este sa faciliteze legatura dintre brand, influenceri si audienta potrivita. Acest business este extrem de bine cotat in momentul de fata, insa trebuie sa stii ca o astfel de afacere nu prospera fara munca si imaginatie.
Atunci cand lansezi o campanie in social media, totul este important – de la brand la creatorul de continut, pana la audienta. Creativitatea joaca un rol esential, insa nu este singurul aspect care trebuie sa te preocupe. La fel de importante sunt si organizarea proiectului, precum si notorietatea celor care fac parte din acesta. Inainte de a porni propria campanie, este important sa analizezi piata si sa te familiarizezi cu proiectele desfasurate anterior!
Iata care sunt unele dintre cele mai reusite campanii din Influencer Marketing atat in Romania, cat si afara!
Netflix – The Circle
Cei de la Netflix au creat o emisiune despre social media, inspirata de un episod din Black Mirror. Inainte de primul episod al show-ului „The Circle”, Netflix a lansat o provocare in social media prin care utilizatorii erau invitati sa posteze prima lor fotografie pusa pe net. Poza trebuia insotita de #CircleBackChallenge. Astfel, serialul a castigat popularitate inca dinainte de a aparea pe piata.
Ce trebuie sa retii: Daca vrei sa ai o campanie de marketing reusita, poti folosi ceea ce se numeste „hashtag challenge” – prin care creezi propriul hashtag, pe care il vor folosi toti cei care participa la provocarea ta. De exemplu, cei de la LEGO au folosit #RebuildTheWorld, iar cei de la Sperry au ales #RockYourBoat cand si-au lansat colectia de mocasini (in engleza, „boat shoes”).
Coca Cola – Next Big Vlogger
La sfarsitul anului 2020, aceasta campanie a fost premiata drept cea mai reusita campanie de Inluencer din Romania. Aflata la a doua editie, campania nu a avut drept scop promovarea produsului lor, ci a apelat la mai multe figuri de influenceri romani pentru a deschide o competitie. Mai multi utilizatori au postat videoclipuri cu ei, iar cel care a adunat cele mai multe vizualizari si voturi a fost declarat castigatorul editiei „Next Big Vlogger”.
Ce trebuie sa retii: Fiind un brand atat de mare, Coca Cola isi permite sa lanseze campanii al caror scop nu este promovarea produsului lor. In exemplul de mai sus, strategia folosita a fost chiar inversata – Coca Cola a dat impresia ca vrea sa ii promoveze mai degraba pe cei mai putin cunoscuti. Aceasta strategie le-a adus, pe termen lung, mai multa notorietate pe piata.
LIDL – 100 de Romani
Impreuna cu Ambasada Sustenabilitatii in Romania, cei de la LIDL au realizat un audit statistic prin care si-au propus sa prezinte Romania „asa cum e ea”. Datele prezentate au fost extrase in 2018, cu ocazia Centenarului, si au fost conectate cu obiectivele de dezvoltare durabila propuse de ONU.
Ce trebuie sa retii: Daca vrei sa creezi o campanie de Influencers Marketing de informare, trebuie sa acorzi atentie detaliilor de ordin vizual – de pilda, poti folosi animatii pentru a oferi date sau statistici. De asemenea, este important sa respecti regula celor „patru T” – target (audienta), tactics (tehnici), timeline (durata), total spend (costuri totale). Audienta celor de la LIDL este reprezentata de romanii care fac cumparaturi, iar strategia aleasa a fost lansarea campaniei de „100 de Romani” chiar in anul in care Romania sarbatorea 100 de ani de la Marea Unire.
Exista studii care demonstreaza ca peste 80% de campanii de Influencer Marketing s-au dovedit eficiente, motiv pentru care investitia in acestea a crescut enorm in ultimii ani. Atunci cand se lanseaza o campanie in social media, originalitatea si creativitatea pot face diferenta dintre un brand care s-a promovat corespunzator si unul care „doar a incercat”.