In cea de-a doua saptamana din luna Mai 2020, Instagram si Facebook au introdus doua update-uri (un nou sticker, respectiv o noua categorie) in interiorul platformei, ambele menite sa ofere sprijin afacerilor mici, care au fost afectate de izbucnirea pandemiei de coronavirus.
In cele ce urmeaza, vei invata ce inseamna noul feature si cum il poti folosi pentru a dobandi mai multa vizibilitate online. Daca esti curios sa afli cum functioneaza Facebook Business Nearby, gasesti un ghid complet despre acesta aici.
De unde a pornit schimbarea?
Noul update a fost anuntat printr-un tweet al contului oficial de Instagram, care mentiona noua particularitate a aplicatiei: „Astazi [11.05.2020] lansam stickerul Support Small Business pentru story-uri, prin care iti exprimi aprecierea pentru afacerile locale preferate.” Astfel, de fiecare data cand folosesti noul sticker, story-ul tau va fi adaugat intr-o serie de postari prin care urmaritorii tai vor vedea care este afacerea locala pe care o recomanzi.
Care este scopul acestui update?
Sticker-ul „Support Small” vine in sprijinul afacerilor de mica anvergura, al start-up-urilor si al oricarui alt antreprenor aflat la inceput de drum. Justin Osofsky, COO Instagram, a facut urmatoarea declaratie: „Pe masura ce majoritatea magazinelor raman inchise, iar social media devine strada principala, trecerea business-urilor in online este mai necesara ca niciodata. Oferim noi metode prin care oamenii pot sprijini si descoperi afaceri mici, precum si instrumente prin care afacerile pot sa mentina legatura cu clientii lor.”
Osofsky a adaugat ca „vrem sa facem tot ce ne sta in putinta pentru a sprijini afacerile de anvergura mica, indiferent daca asta implica sa cream noi instrumente prin care business-urile locale sa isi pastreze clientii fideli sau tool-uri prin care oamenii sa demonstreze ca sunt alaturi de afacerile de care le pasa”.
Cum functioneaza?
Pentru a folosi aceasta functie, nu trebuie decat sa creezi un story in mod obisnuit. Dupa aceea, accesezi sectiunea de stickere, aflata sus, in dreapta ecranului, unde vei gasi eticheta „Support Small Business”, chiar langa cea „Stay Home”. Alaturarea celor doua nu este intamplatoare, avand in vedere ca ambele initiative sunt menite sa ofere sprijin in aceasta perioada incerta, iscata de pandemia de coronavirus.
Ca utilizator, poti sa sustii o afacere in care ai incredere. Ca influencer, poti sa demonstrezi sprijinul pe care il acorzi unui anumit business. Industria de Influencer Marketing va beneficia de vizibilitate in spatiul online. Cu ajutorul noului sticker, afacerile vor reusi sa isi pastreze clientii si sa adune unii noi, care au auzit de business-ul respectiv prin intermediul platformei de social media.
Totodata, Instagram a creat o categorie de Business Resources, prin care ofera sprijinul necesar in aceasta perioada. De aici, poti descarca un mic ghid intitulat „Instagram for Business. Covid-19 Playbook”, care cuprinde indrumari special create pentru antreprenorii care au fost afectati de pandemia de coronovirus. In acest manual virtual, vei gasi diferite recomandari – vei afla trucuri pentru live streaming direct de la Instagram, dar si cum trebuie sa le raspunzi clientilor tai la mesaje pentru a le pastra fidelitatea.
Pentru ca afacerile se afla intr-o situatie fara precedent, Facebook si Instagram incearca sa le ofere acestora tot sprijinul de care au nevoie. Daca vrei sa afli mai multe despre cum au procedat cei de la Facebook pentru a ajuta business-urile in mediul online, acceseaza acest link.