Orice creator de continut trece prin momente in care nu stie ce sa mai posteze. Cu toate acestea, algoritmul unor platforme precum Instagram, YouTube si altele te incurajeaza sa postezi continut regulat, aceasta fiind o metoda sigura de a obtine bani online. Insa ce faci cand ramai in pana de inspiratie?
Intai de toate, trebuie sa stii ca este normal sa te confrunti cu astfel de momente. Scriitorii chiar au gasit un termen care sa descrie momentul in care nu mai reusesc sa scrie – “writer’s block”. In cadrul procesului de creatie, nu investesti doar timp, ci si energie si imaginatie, motiv pentru care este normal sa te simti consumat uneori si sa iti fie greu sa produci ceva nou si atractiv de fiecare data.
Cu toate acestea, platformele de social media si blogurile te incurajeaza sa postezi cat de des posibil. Un studiu efectuat de HubSpot demonstreaza ca un blog care are peste 16 articole postate pe luna are de trei ori mai mult trafic decat un blog care posteaza sub 4 articole lunar. Astfel, este clar ca atunci cand incerci sa obtii trafic si sa creezi brand awareness, va trebui sa vii mereu cu idei noi pentru continutul tau.
Sa fii creativ 24/24 poate fi epuizant si este normal sa te lovesti de acel “writer’s block”! Orice artist si creator de continut se confrunta cu aceasta problema, ceea ce inseamna ca s-au inventat deja nenumarate solutii pentru a produce continut fara sa fii nevoit sa creezi mereu ceva de la zero. In cele ce urmeaza, vei descoperi cateva site-uri care te ajuta sa produci continut si care nu te vor epuiza din punct de vedere creativ si intelectual.
1. Blog Idea Generator
Dupa cum ii spune si numele, acest tool lansat de cei de la HubSpot, genereaza idei pentru bloggeri. Poti introduce intre 1 si 6 cuvinte cheie, pe baza carora ti se vor oferi numeroase idei de articole. Acestea vor fi in engleza, dar tu le poti adapta in functie de nevoile tale.
De pilda, poti introduce cuvantul cheie „Instagram” si vei primi urmatoarele idei de subiecte: “Will Instagram Ever Rule the World” sau “Instagram Explained in Fewer than 140 Characters”. Sigur ca nu toate ideile generate vor fi geniale, insa, cu putin noroc, vei gasi acolo inspiratia de care ai nevoie.
2. Portent Content Idea Generator
Daca ai o meserie in industria creativa, este posibil sa nu ai mereu un cuvant cheie la care sa apelezi. In acest caz, tool-ul acesta este o solutie salvatoare, care iti pune la dispozitie un generator de titlu. Nu trebuie decat sa adaugi un subiect general despre care ai vrea sa discuti, iar acesta iti va oferi un titlu precum si cateva idei de continut.
Folosind tot subiectul „Instagram”, am primit urmatorul rezultat: “20 Things You Don’t Want to Hear About Instagram”, precum si cateva sugestii pentru o startegie de comunicare eficienta, care sa ajunga la audienta. In cazul in care nu esti multumit de rezultatul primit, nu trebuie decat sa dai refresh la pagina si vei primi un alt titlu!
3. AnswerThePublic
Zilnic, sunt efectuate 3 miliarde de cautari Google, dintre care 20% sunt complet noi. Instrumentul AnswerThePublic sustine ca, daca reusesti sa afli ce cauta clientii tai, vei reusi sa le citesti gandurile – ceea ce nu este foarte departe de adevar! Acest program iti ofera acces la un program de autocomplete actualizat constant si cu o interfata foarte atractiva.
Acest tool are si o varianta de cautari in limba romana, dar aceasta nu este complet adaptata expresiilor romanesti. De aceea, vei avea mai mult succes daca lucrezi cu clienti straini. Totusi, este un tool foarte util si usor de folosit de catre oricine.
4. Builtvisibile
Daca vrei sa creezi continut care sa adune mult trafic, este important sa stii ce subiecte sunt la moda. Pentru asta, ai nevoie de platforma Builtvisibile care iti ofere cel mai „fierbinti” idei de discutie. Dupa ce scaneaza platformele de Twitter, Reddit si LinkedIn, Builtvisibile iti va oferi o lista cu subiectele care sunt in trending (populare) la momentul respectiv.
5. Followerwonk
Vrei sa colaborezi cu un influencer, dar iti este greu sa alegi cu cine? Followerwonk te ajuta sa afli care sunt cei mai populari influenceri din domeniul tau si, totodata, te ajuta sa descoperi ce campanii se desfasoara in nisa ta de activitate.
6. StoryBase
StoryBase este un motor de cautare care iti arata care sunt cele mai comune cautari dintr-un anumit domeniu. De pilda, daca introduci expresia „marketing afiliat”, acest tool iti va spune ca cei care au cautat acest termen sunt in mare parte barbati cu varstele cuprinse intre 30 si 45 de ani. De asemenea, te va informa ca cea mai cautata intrebare este „ce este marketing afiliat”, urmata de „cat se castiga din marketing afiliat”.
Daca vei reusi sa intelegi care este raspunsul de care oamenii au nevoie pentru un anumit subiect, iti va fi mai usor sa produci continut care sa ii ajute sa afle ceea ce isi doresc. Avand acces la cautarile diferitilor utilizatori pe Google, iti va fi mai simplu sa identifici care sunt intrebarile, dilemele si dorintele acestora.
7. BuzzSumo
Indiferent daca produci continut scris sau video, este foarte probabil ca subiectul pe care vrei sa-l atingi a fost deja discutat de alte publicatii sau de alti creatori de continut. Daca folosesti BuzzSumo, vei reusi sa afli care au fost cei care au adunat cel mai mult trafic pentru o anumita tema.
Pe de o parte, vei reusi sa produci continut original, fara sa repeti ce au zis altii. Pe de alta parte, vei gasi putina inspiratie in ideile exprimate de acestia. Alt avantaj de care ai parte cu acest tool este ca vei avea la articolele in care un anumit brand (inclusiv al tau) a fost mentionat.
Cand esti in pana de inspiratie (si nu numai) apeleaza cu incredere la aceste tool-uri! Cu ajutorul lor, vei reusi sa produci continut de calitate, targetat pentru audienta ta si care trateaza subiecte populare. In cazul in care cauti o solutie pentru postarile din social media, iti recomandam acest articol, in care iti prezentam trei pasi simpli pentru a atrage mai mult trafic pe pagina ta de social media.