Lunile care au trecut au adus schimbari din punct de vedere social, medical, economic s.a.m.d. Cei care lucreaza in domeniul comertului online au observat, de asemenea, ca anumite produse au fost la mare cautare, in timp ce a scazut semnificativ cererea pentru altele.
Au trecut aproape trei luni de cand lumea a intrat in autoizolare, asa ca au inceput deja sa se contureze datele referitoare la activitatea consumatorilor in aceasta perioada. Dupa cum era de asteptat, cererea pentru anumite produse care nu erau la mare cautare inainte a crescut, iar categoriile bine „impamantenite” in lumea comertului online au fost destabilizate.
Redactorii de la RoiRevolution au realizat un articol referitor la zona de ecommerce, pe care l-au actualizat in fiecare zi pe parcursul ultimelor doua luni. Acesta inregistreaza impactul resimtit la nivelul comertului digital in perioada pandemiei de coronavirus.
Cei de la Oberlo au pus la dispozitie un grafic cu categoriile de produse care s-au bucurat de un succes fenomenal odata cu instalarea starii de urgenta. De asemenea, acestia ofera acces la informatiile care releva care au fost cele mai cautate produse in ultimul an. Privind aceasta statistica, este foarte usor sa intelegi in ce masura a fost afectata lumea comertului online de aceasta situatie fara precedent.
In cazul in care detii deja un business sau daca vrei sa pornesti o afacere care sa iti aduca bani online, este important sa cunosti piata. Asadar, iata care sunt categoriile de produse care ar putea sa iti aduca cel mai mare profit in perioada urmatoare.
Care sunt cele mai cautate produse in mediul online?
Tabelul de mai jos prezinta categoriile care au adus cel mai mare venit in luna aprilie a anului 2020 comparativ cu aceeasi luna din anul 2019. Analizand datele oferite, poti observa care sunt categoriile care au adus cel mai mare venit per total in perioada analizata.
Exista sase categorii de produse care au captat interesul cumparatorilor digitali. Produsele destinate sigurantei si protectiei casei, precum si cele de menaj interior ocupa primele trei pozitii din top. Populare au fost si produsele din zona sportiva si a divertismentului, urmate indeaproape de instalatii de iluminat si de diferite unelte de constructie.
Datele oferite nu sunt foarte suprinzatoare. Ele creeaza un tablou realist al vietii in timpul izolarii la domiciliu – oamenii s-au ocupat de intretinerea spatiului in care locuiesc, de amenajarea casei lor, de transformarea acesteia intr-un spatiu in care se simt confortabil si in siguranta.
Pe de alta parte, exista categorii care au inregistrat o crestere negativa. Cei de Oberlo avertizeaza ca asta nu inseamna ca produsele din categoria respectiva nu au adus venituri din vanzari online, ci doar ca, prin comparatie cu aceeasi perioada din anul anterior, valoarea adusa de vanzarea lor a scazut.
Categoriile care au o inregistrat o scadere semnificativa in timpul pandemiei sunt ceasurile, accesoriile si articolele vestimentare barbatesti si, nu in ultimul rand, valizele, bagajele, rucsacurile etc.
Aceasta schimbare poate fi, de asemenea, explicata prin situatia de autoizolare. Nimeni nu a avut nevoie de bagaje noi, avand in vedere restrictiile de calatorie. Totodata, din moment ce toata lumea a stat in casa, cererea pentru haine, ceasuri si accesorii a scazut drastic.
Iata ce cumparaturi online au facut romanii!
In cazul romanilor, categoriile care au inregistrat cele mai mari vanzari sunt electronicele. Conform celor de la Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO), vanzarile au crescut pentru televizoare, precum si pentru alte gadgeturi, cum ar fi calculatoarele, laptopurile, consolele de jocuri. Astfel, zona de gadgeturi a inregistrat cresteri de pana la 20-50%.
De asemenea, romanii au investit multi bani in echipamente sportive pentru antrenamentele la domiciliu, dar si in masinarii care ii ajuta sa faca paine la ei in casa. Ramane de vazut ce schimbari va atrage perioada urmatoare si cum se vor reflecta acestea in lumea comertului online!