Insa nu toate challenge-urile au impactul pe care creatorii de continut il viseaza, cele insotite de hashtaguri au cele mai ridicate sanse de a ajunge in zona de trending.

Care este explicatia?

S-a observat ca peste 50% dintre utilizatorii de TikTok au participat cel putin o data la un Hashtag Challenge. De altfel, provocarile au adunat, de-a lungul timpul, o rata de engagement de 8.5%, motiv pentru care este important sa le incluzi in strategia ta de marketing.

Dupa ce ai invatat care sunt cele mai cunoscute hashtaguri si trenduri TikTok pe care le poti folosi pentru a crea videoclipuri cu maximum de vizibilitate, a venit momentul sa descoperi care sunt pasii care trebuie urmati pentru a face un Hashtag Challenge viral!

Aceste trucuri sunt esentiale atat pentru creatorii de continut, cat si pentru brandurile care vor sa isi promoveze produsele pe TikTok. Din acest punct de vedere, Mirinda Romania este un exemplu excelent, fiind prima companie romaneasca cu o campanie de marketing pe TikTok. Despre aceasta, poti citi mai multe AICI.

Asadar, iata 5 aspecte esentiale in crearea unui Hashtag Challenge reusit!

1. Stabileste-ti strategia de la bun inceput!

Daca vrei sa lansezi un Hashtag Challenge, ai nevoie de o strategie bine pusa la punct de la inceput. Pentru asta, trebuie sa faci foarte mult research – sa analizezi Hashtag Challenge-urile de succes, videoclipurile virale si sa afli care a fost „chichita” lor. Cu siguranta, toate sunt legate de un pattern care nu este vizibil pentru toata lumea. Sau poate exista un element cheie pe care doar tu il poti identifica, insa trebuie sa investesti mult timp in partea de cercetare.

De asemenea, trebuie sa ai in minte cateva obiective pe care vrei sa le atingi cu provocarea pe care o vei lansa. Pentru elucidarea acestora, incearca sa raspunzi la urmatoarele intrebari:

  • Care este audienta la care vrei sa ajungi?
  • Cum vrei sa reproduca utilizatorii provocarea lansata de tine?
  • Care este ideea din spatele challenge-ului tau?

La fel de important este sa te gandesti si la aspectul promovarii. Daca reprezinti un brand, s-ar putea sa fie nevoie sa apelezi la un influencer. Daca esti tu insuti creator de continut, ar trebui sa iei in calcul posibilitatea de a colabora cu alti TikTokeri, o decizie care ar putea sa iti aduca mai multa vizibilitate.

2. Concentreaza-te pe hashtag!

Toate challenge-urile lansate pe social media au fost insotite de un hashtag unic, care uneste continutul postat de diferiti utilizatori. Daca nu identifici hashtagul potrivit pentru provocarea ta, nu ai nicio sansa sa devii viral.

Pe masura ce utilizatorii reproduc continutul creat de tine, vor folosi hashtagul provocarii, iar acesta va ajunge in pagina de Trending, unde va castiga mai multa vizibilitate. Astfel, este de la sine inteles ca nu trebuie sa neglijezi importanta vitala pe care hashtagul o joaca pentru prezenta ta online.

Atunci cand iti creezi hashtagul, trebuie sa tii cont de cateva aspecte esentiale. Iata care sunt acestea!

  • Trebuie sa fie cat mai simplu si usor de memorat. Astfel, utilizatorii vor putea sa-l caute, sa-l distribuie si sa-l foloseasca.
  • Trebuie sa aiba legatura cu challenge-ul, aspect care il face mai usor de retinut.

Anumite challenge-uri functioneaza mai bine daca numele brandului este inclus in hashtag. In cazul in care ai posibilitatea de a face asta, mentioneaza si brandul. Retine ca, spre deosebire de primele puncte, acest aspect nu este obligatoriu.

In cazul in care vrei sa incorporezi brandul, ia exemplu de la challenge-ul #PepsiCanBalance sau de la #ColgateKiss, unde numele companiei a fost introdus natural in hashtag. In cazul in care ai nevoie de mai multe idei despre aceasta etapa, infograficul pus la dispozitie de TikTokAds iti va fi de mare ajutor!

Alegand hashtagul potrivit, vei reusi sa creezi o provocare virala si memorabila. Astfel, vei satisface cateva dintre obiectivele stabilite la punctul 1, cum ar fi:

  • Un hashtag challenge popular;
  • Continut cu care audienta ta se poate identifica;
  • Obtinerea de brand awareness.

Scopul tau final este sa creezi continut memorabil. Chiar daca vei reusi sa lansezi o provocare ce devine virala, cea mai importanta parte este ca publicul tau sa retina cine esti si sa isi aminteasca de tine prin prisma unei provocari haioase si interesante.

3. Seteaza reguli clare

Daca vrei ca provocarea ta sa fie preluata de cat mai multe persoane, este important sa setezi cateva reguli simple, dar clare, din care sa se inteleaga ce ar trebui sa faca cei care iti urmeaza exemplul.

Gandeste-te la #NetflixPredicts Challenge, unde regulile de participare sunt explicate foarte clar pe sunetul de fundal al videoclipului original. De altfel, daca lansezi o provocare de dans, este important sa te asiguri ca ai o coregrafie usor de urmarit.

4. Selecteaza sunetul potrivit

Pe TikTok, sunetul poate sa faca diferenta dintre o provocare obisnuita si una cu o rata crescuta de engagement. Daca ai analizat alte Hashtag Challenge-uri virale, ai observat cu siguranta ca fiecare are propriul sunet. Calitatea audio trebuie sa fie de calitate, catchy si placuta.

Aplicatia iti pune la dispozitie o multitudine de melodii si efecte sonore pe care le poti folosi atunci cand creezi continut video, insa poti folosi si propriile sunete. De exemplu, Chase Bank a lansat #ShowMeYourWalk, unde invita utilizatorii sa sarbatoreasca terminarea scolii filmandu-se ca si cum ar defila la festivitatea de absolvire. In cadrul acestei provocari, a folosit un sunet original, care a fost preluat de cei care au participat la acest Hashtag Challenge.

Sigur ca o alta lectie importanta pe care o poti invata de la Chase Baker este ca acesta si-a modelat provocarea pe media de varsta a audientiei sale. Atunci cand parcurgi primul pas din aceasta lista si iti stabilesti strategia de marketing, este important sa nu treci cu vedere acest aspect esential!

5. Promoveaza rezultatul obtinut

Indiferent cat de bun este rezultatul obtinut, acesta nu va deveni viral peste noapte. Pentru a capata vizibilitate online, trebuie sa iti promovezi rezultatul si pe alte canale de social media pe care le detii. De asemenea, poti invita direct cativa micro-influenceri sa participe la provocarea ta.

Retine ca un hashtag challenge realizat corect poate fi o unealta de marketing foarte puternica. Tine cont de sfaturile oferite mai devreme si creeaza-ti propria provocare pe TikTok!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *