Aceasta regula se aplica si in cazul antreprenorilor care deschid o afacere de mica anvergura. Aflati la inceput de drum, acestia se documenteaza, sa sfatuiesc, observa cum au procedat alte persoane in situatia lor, insa de fiecare data ceva reuseste sa le scape.

Publicatiile GirlBoss.com, The Muse, Forbes si BPlans au realizat o ancheta in randul antreprenorilor, intrebandu-i ce aspecte aflate dupa ani de experienta si-ar fi dorit sa stie in momentul in care si-au deschis afacerea. Pentru ca nu este niciodata tarziu sa inveti din experienta altora, iata cateva idei desprinse din aceste studii care ar putea sa iti fie de folos daca te afli intr-o situatie similara.

1. Pretul cerut nu indica valoarea ta personala, ci cunostintele pe care le-ai acumulat cu timpul

„Femeilor le este greu isi dea seama care este adevarata lor valoare din punct de vedere profesional. Cand am pornit la drum si a trebuit sa selectez pretul pe care il cer pentru serviciile mele, mi-a fost greu sa am incredere in alegerea mea. Dupa trei ani, inteleg mult mai bine ce inseamna costurile fixe si variabile, precum si cat de important este sa obtii profit.

Pretul pe care il setezi nu reflecta cine esti tu ca persoana sau care este valoarea ta. Pretul reprezinta faptul ca merita sa se investeasca in firma ta, inclusiv in procesul care se afla la baza acesteia, in avantajele pe care le aduce si in relatiile profesionale pe care le-ai construit.

Cand am privit problema din aceasta perspectiva, am inceput sa am mai multa incredere in pretul pe care il cer. Nu am mai simtit ca este ceva personal.”

(Lisa Maccarthy, Fondator si Creative Director)

2. Apeleaza la surse externe! Vei economisi nespus de mult timp!

„Angajeaza un asistent! Am neglijat acest aspect foarte mult timp si, cand un alt antreprenor mi-a dat acest sfat, am simtit ca mi-a schimbat viata! Faptul ca cineva imi organiza mail-urile m-a ajutat sa ma concentrez pe imbunatatirea afacerii mele.

Mereu mi s-a parut ca e greu sa organizezi angajatii, sa faci bani si sa raspunzi la mailuri de la clienti. Asistentul personal m-a ajutat sa trag o limita intre aceste aspecte. Rolul lui este sa filtreze mesajele primite si sa ma anunte doar cand se ivea ceva important. Ajutorul lui m-a ajutat sa ma concentrez mai bine si sa nu ma mai simt coplesita de toate sarcinile.”

(Helen Rankin, Partener si CMO, SwagUp.com)

3. Nu astepta momentul perfect ca sa incepi!

„Produsele oferite de tine nu trebuie sa fie perfecte pentru a intra pe piata. Spune ce vrei sa faci si care este schimbarea pe care vrei sa o aduci in lume si lanseaza produsul. Astfel, vei primi feedback si serviciile tale vor deveni cunoscute. Cu cat interactionezi mai devreme cu potentialii clienti, cu atat iti cresc sansele sa iti duci afacerea in directia potrivita.”

(Sarah Greisdorf, CEO, Holdette)

4. Regandeste conceptul de frica!

„Cel mai bun sfat pe care l-am primit in viata mea s-a referit la faptul ca frica nu este altceva decat o aparenta care pare foarte reala. In timp ce lucram la proiectul meu, aceasta definitie a fost o sursa de motivatie si de incredere in mine insami.

Mi se intampla sa ma uit in jurul meu si sa am impresia ca toata lumea stie ce face, in afara de mine. In loc sa pun la indoiala cine sunt si care sunt calitatile mele, pun la indoiala prezumtia de la care am pornit.

Sa construiesti o afacere poate fi dificil chiar si in momentele in care totul merge bine. Daca adaugi si frica, totul devine si mai greu. Eu mi-am schimbat perspectiva asupra acestui concept si am reusit sa imi fac treaba mai increzatoare si fericita.”

(Kinsey Lane Sullivan, Fondator, The Lane Collective)

5. Cunoaste-te pe tine insuti, admite-ti slabiciunile!

„Cel mai important este sa gasesti oamenii potriviti. Daca echipa ta este formata din oameni care iti impartasesc viziunea si valorile, dar care au calitatile pe care tu nu le ai, inseamna ca ai descoperit reteta succesului!

Cei mai mari lideri ai lumii isi cunosc punctele slabe. Lucreaza cu oameni care compenseaza dezavantajele tale si impartiti-va sarcinile. Vei economisi nespus de mult timp. Concentreaza-ti atentia si eforturile intr-o zona la care excelezi si identifica oameni care sunt dispusi sa procedeze la fel!”

(Brandi Myree, Co-Fondator, Omni Beauty Group)

6. Gandeste-te intotdeauna la nevoile clientilor tai!

„Intelege-ti clientul – cine este acesta si care dintre nevoile lui pot fi satisfacute prin serviciile oferite de tine. Aceste intrebari ar trebui sa fie intotdeauna in centrul afacerii tale.”

(Simona Sutaviciute, Fondator)

7. Lucreaza inteligent pentru a rezista mai mult!

„Mi-as fi dorit sa stiu ca nu trebuie sa lucrezi din greu, ci doar mai inteligent, pentru a supravietui ca antreprenor. In lumea corporatista te ajuta eforturile indelungate, insa pentru un antreprenor este suficient sa descopere cum sa munceasca mai inteligent si mai eficient.”

(Andrew Schrage, Money Crashers Personal Finance)

8. Fii pregatit pentru sacrificii!

„Daca iti doresti cu adevarat sa construiesti o afacere mareata, trebuie sa fii dispus sa faci cateva sacrificii. De exemplu, in primul an, este exclus sa iti permiti o vacanta, asa ca ar trebui sa iti iei una inainte sa incepi.”

(Ronnie Castro, Porch)

9. Vor fi momente in care te vei simti singur

„Sa pui bazele unei afaceri presupune foarte multa munca individuala, ceea ce te face sa te simti singur in majoritatea timpului. Exista totusi momentele in care vezi ca lucrurile incep sa mearga si nimic din lume nu se poate compara cu senzatia de satisfactie pe care o simti. Asadar, fii pregatit sa experimentezi un roller coaster emotional si asigura-te ca ai parte de sprijinul si de pregatirea mentala pentru a-i face fata.”

(Eric Bahn, Hustle Con Media)

10. Alege-ti o nisa pe care sa te specializezi!

„Atunci cand iti deschizi o afacere, ai sperante foarte mari. Nu e nimic gresit daca iti setezi obiective marete, insa cel mai important este iti directionezi eforturile spre o audienta restransa, mai ales cand esti la inceput de drum. Exista businessuri care ofera prea multe servicii si solutii pentru foarte multi oameni, in loc sa se specializeze intr-un anumit domeniu. Daca esti superstar pe nisa ta, poti sa cresti mai rapid decat ti-ai putea imagina.”

(Michael Costigan, Specialist Youth Leadership)

11. Trebuie să fii adaptabil!

„Afacerea ta va deveni cu 10.000% mai diferita decat ceea ce ti-ai fi imaginat cand ai gandit proiectul. Explicatia consta in faptul ca cei mai buni antreprenori sunt darwinisti, in sensul ca se adapteaza la conditiile de marketing ale momentului pentru a supravietui. Asteapta-te sa fii expus la schimbare si bucura-te de proces. Fiecare companie se schimba cu timpul, insa succesul este determinat de felul in care te adaptezi la tranzitiile inevitabile.”

(Eric Koester, DCI)

12. Accepta ca vei face greseli!

„Daca esti ca mine si urmaresti oameni de afaceri de succes, vei vedea pe Twitter-ul lor titluri despre cele 5 greseli pe care sa le eviti cand pornesti o afacere sau ceva asemanator. Probabil ca ai citit articole de genul. Insa iata care este secretul: toate sunt irelevante! Fiecare calatorie este unica. Nu exista doua lucruri care sa functioneze la fel. Vei face greseli. Accepta-le, invata din ele, treci mai repede peste si nu le repeta.”

(John Jackovin, Bawte)

13. Documenteaza-te in privinta aspectelor birocratice!

„Atunci cand construiesti o companie pe termen lung, este important sa iei in calcul toate procedurile legale, care iti garanteaza ca vei beneficia de cat mai multe drepturi si ca functionezi OK din punct de vedere legal.”

(Dan Price, Gravity Payments)

14. Fa networking!

„Sa conduci o firma poate cauza un sentiment puternic de alienare si este normal ca grupul tau de prieteni sa nu inteleaga prin ce treci. E important sa cunosti alti antreprenori, care pot sa empatizeze cu tine si sa iti ofere sfaturi cand ai nevoie.”

(Matt Doyle, Excel Builders)

15. Pregateste-te pentru cele mai bune rezultate!

„Nu poti sa anticipezi ce se va intampla cu afacerea ta si e posibil ca aceasta sa aiba parte de un succes neasteptat. Insa e bine sa nu fii luat prin surprindere cand se intampla asta. Orice antreprenor ar trebui sa aiba un plan de rezerva prin care sa isi simplifice procesul de productie si sa aiba resursele necesare pentru a face fata situatiei in care cererea creste.”

(Firras Kittaneh, Amerisleep)

16. Castiga experienta din domenii diverse!

„Desi nu vei reusi niciodata sa ai toata experienta din lume, este important sa incerci diferite roluri inainte de a-ti lansa propriul business. Astfel, vei intelege cum functioneaza o companie si iti va fi mai usor sa empatizezi cu diferite roluri din companie. De asemenea, vei dobandi competente interpersonale si iti va fi mai usor sa interactionezi cu diferite personalitati.”

(Billy Ono, Kami Speed)

17. Gaseste un mentor!

„Cand conduci mai multe afaceri, este dificil sa organizezi si sa fii atent la toate aspectele daca nu ai experienta in domeniu. De aceea ai nevoie de un mentor, care te poate invata cum decurg lucrurile. Pe mine m-ar fi ajutat foarte mult un mentor cand mi-am deschis prima afacere, as fi inteles mai multe mai repede.”

(Nicole Munoz, Nicole Munoz Consulting)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *