Din luna Iulie, Instagram le va permite utilizatorilor sa vanda si sa achizitioneze produse artizanale direct din aplicatie, prin accesarea sectiunii de Instagram Shopping.

Noul feature va schimba complet zona de e-commerce, mai ales cand te gandesti ca peste 500 de milioane de utilizatori acceseaza Instagram zilnic si 50% dintre ei urmaresc cel putin un cont de business.

Daca ai o afacere si vrei sa utilizezi sectiunea de Shopping pentru a genera mai multi bani din Instagram, iata tot ce trebuie sa stii despre noul feature. Descopera, in cele ce urmeaza, care sunt criteriile de eligibilitate pentru aceasta functie, cum te inscrii si cum poti profita la maximum de vanzari pe platforma de social media.

Ce este Instagram Shop?

Functia de Instagram Shop iti permite sa creezi un catalog de produse direct in contul tau de Instagram. Acesta va fi promovat prin postari, Story-uri, in categoria de Explore, dar si intr-o sectie de pe profilul tau denumita Shop. Toate aceste aspecte te vor ajuta sa castigi mai multi clienti.

In imaginea de mai jos, poti sa vezi cum va arata categoria de Shop de pe profilul tau. Marele avantaj al acesteia este ca produsele, detaliile si pretul acestora pot fi vizualizate direct din aplicatie, fara ca utilizatorul sa fie nevoit sa treaca in browser.

De asemenea, iti poti eticheta fotografiile de produs in acelasi mod in care le dai tag prietenilor tai. Cand faci asta, imaginea postata de tine va avea o iconita sub forma de plasa de cumparaturi, dupa cum poti observa in imaginea urmatoare.

Ai posibilitatea de a eticheta 5 produse intr-o imagine si 20 intr-un calup de poze (carousel). De fiecare data cand faci asta, imaginea va fi afisata intr-un feed dedicat exclusiv zonei de shopping de pe profilul tau de Instagram Business. Cand urmaritorii tai vor da click pe produsul care ii intereseaza, rezultatul va fi urmatorul:

Pagina de produs de pe Instagram va afisa toate informatiile relevante pentru cumparator, printre care si urmatoarele detalii:

  • Numele produsului;
  • Poze cu produsul;
  • Descrierea produsului;
  • Pretul produsului;
  • Un link catre site-ul tau;
  • Alte produse asemanatoare.

Cine isi poate deschide un magazin online in Instagram Shop?

In momentul de fata, Instagram Shop este disponibil doar in Statele Unite, insa compania a anuntat ca, din luna Iulie, acest serviciu va fi extins in toata lumea, ceea ce inseamna ca trebuie sa fii „pe faza” si sa iti deschizi magazinul cat mai repede.

Iata ce criterii trebuie sa intrunesti pentru a fi eligibil in aceasta directie!

  • Trebuie sa respecti Acordul pentru comercianti si Politicile Instagram pentru comert. Despre aceasta poti citi mai multe aici.
  • Sa detii un cont de afaceri (business) pe Instagram.
  • Contul tau trebuie sa fie asociat cu o pagina de Facebook.
  • Sa vinzi bunuri artizanale.
  • Contul tau sa fie asociat cu un catalog de produse Facebook.

Daca indeplinesti conditiile acestea, poti sa iti trimiti contul pentru a fi aprobat de catre cei de la Instagram. Confirmarea iti va fi trimisa printr-o notificare Instagram. Pe tot parcursul acestui proces, poti sa accesezi statusul analizei tale din sectiunea Cumparaturi sau Shopping din Setari.

Odata ce ai confirgurat sectiunea de Shop, poti sa iti personalizezi magazinul online de pe Instagram. Pentru acest aspect, poti apela la etichete si stickere de produs. Iata cum trebuie sa procedezi!

Cum adaugi etichete de produs?

Daca vrei sa etichetezi produse in postarile si story-urile tale, trebuie sa urmezi acesti pasi!

1. Selecteaza o fotografie sau un clip si adauga o descriere, efecte si filtre.

2. Alege produsele din fotografie pe care vrei sa le etichetezi. Pentru videoclipuri, exista un meniu din care poti selecta cel mult 5 produse pe care sa le etichetezi.

3. Introdu numele produselor pe care vrei sa le etichetezi, apoi selecteaza-le atunci cand apar in caseta de cautare.

4. Selecteaza Gata.

5. Selecteaza Distribuie.

In acelasi meniu, gasesti optiunea de a previzualiza postarile sau de a le salva ca schite. Mai mult, poti merge la postari din trecut, unde ai posibilitatea de a eticheta produsele pe care le pui spre vanzare.

Retine ca intr-o postare nu poti eticheta mai mult de 5 produse, iar intr-un calup de imagini sau de clipuri poti eticheta pana la 20 de produse.

In cazul in care ai pus o eticheta gresit, este foarte usor sa o elimini din meniul de setari. Cu toate acestea, trebuie sa stii ca stergerea acestuia implica si eliminarea statisticilor aferente etichetei asociate.

Cum adaugi stickere de produs?

Procesul este asemanator cu cel de adaugare de etichete. Daca vrei sa introduci stickere in postarile tale din Instagram Shop, urmeaza acesti pasi!

1. Selecteaza continutul pe care sa-l incarci in Story;

2. Selecteaza stickerul de produs din meniul cu stickere;

3. Selecteaza in catalog produsul pe care vrei sa-l prezinti;

4. Muta stickerul de produs in pozitia in care vrei sa apara in Story;

5. Distribuie Story-ul.

Atunci cand vrei sa editezi numele produsului, trebuie sa mergi la catalogul de produse, inainte sa adaugi stickerul. De asemenea, trebuie sa stii ca poti schimba culoarea textului din stickerul de produs atingand stickerul. Nu poti adauga decat un sticker per story.

Cum iti promovezi magazinul pe Instagram?

1. Foloseste hashtag-uri pentru a capata vizibilitate

Hashtagurile sunt eficiente pentru toate platformele de social media, iar Instagram Shop nu face exceptie! Daca stii sa selectezi hashtagurile potrivite, ai mai multe sanse de a aparea pe pagina de explorare, accesata de peste jumatate de utilizatori Instagram.

2. Utilizeaza de fiecare data etichetele si stickerele de produs

Este important sa utilizezi functiile puse la dispozitie de Instagram. Pentru succes garantat, acceseaza postarile tale mai vechi si adauga-le etichete de produs.

3. Apeleaza la reclamele de cumparaturi de pe Instagram

Cunoscute si ca Instagram Shopping Ads, acestea te pot ajuta sa ajungi la o audienta cat mai larga. Daca alegi sa recurgi la aceasta optiune, este vital sa oferi poze de calitate inalta, hashtag-uri descriptive si etichete cat mai exacte. Doar astfel, vei reusi sa le castigi increderea potentialilor clienti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *