A trecut mai mult de un de cand Instagram a anuntat ca are de gand sa elimine numarul de like-uri de la postari. Pana acum, aceasta schimbare nu a fost decat un zvon, insa in ultima luna, mai multi utilizatori au raportat ca au observat disparitia numarului de like-uri de la postarile lor.
Iata care este motivul din spatele acestei decizii si care sunt reactiile utilizatorilor la aceasta schimbare.
Cand a inceput schimbarea?
Zvonul ca Instagram va renunta la like-uri nu este nou. Acum trei ani, un utilizator Reddit a observat ca postarile lui acumulau sume de like-uri negative – in loc de 2 like-uri, primea -2 like-uri. Impreuna cu alte persoane care se confruntau cu aceasta problema, a decis ca este vorba despre un bug si a sperat ca se va rezolva cat mai curand. Insa acesta nu era decat inceputul eliminarii numarului de like-uri.
Doi ani mai tarziu, Jane Manchun Wong, expert in aplicatii de social media, a primit un mesaj din partea aplicatiei cu titlul „Testam o schimbare pentru modalitatea in care sunt vizualizate like-urile”.
Reactiile au fost diverse. Kanye West a spus ca sustine aceasta initiativa si ca incurajeaza alte platforme sa procedeze la fel. Insa modelele online si influencerii nu au fost atat de incantati. Influencerul Mikaela Testa a postat un videoclip de reactie la aceasta schimbare, in care abia putea sa vorbeasca din cauza lacrimilor.
In momentul de fata, numarul de like-uri dispare de la postarile anumitor utilizatori, ceea ce inseamna ca aceasta optiune inca este in faza de testare.
Care sunt motivele din spatele acestei decizii?
Cei de la Instagram au oferit trei motive pentru care considera ca eliminarea numarului de like-uri este o decizie foarte buna:
1. Experienta imbunatatita
Conform celor de la Instagram, scopul update-ului este de a imbunatati modul de interactiune al utilizatorilor: „Ne dorim ca urmaritorii tai sa se concentreze pe continutul pe care il postezi, nu pe numarul de like-uri pe care acesta il aduna. Pe parcursul acestui experiment, singurul utilizator care va avea acces la numarul de like-uri este cel care a facut postarea respectiva.”
2. Protejarea utilizatorilor
Pe langa imbunatatirea experientei Instagram, motivul care sta in spatele acestei decizii tine de protejarea utilizatorilor platformei de social media. Adam Mosseri, CEO Instagram, a declarat la conferinta anuala de software developer, ca nu isi doreste ca utilizatorii Instagram sa simta ca se afla intr-o competitie in care castiga cine aduna mai multe like-uri.
Dupa cum stii, social media a fost corelata cu diferite probleme, cu anxietate, depresie si senzatie de izolare. Din multe puncte de vedere, zona de social media ar trebui regandita astfel incat sa le ofere utilizatorilor senzatia ca se afla intr-un spatiu sigur, in care pot fi ei insisi si unde isi pot reincarca bateriile. Conform celor de la Instagram, acesta este si scopul urmarit de noul update.
3. Anti-bullying
In aceeasi conferinta, Mosseri declara ca schimbarea poate reduce semnificativ cazurile de online bullying. De ani buni, Instagram se lupta cu aspectul de online bullying, practicat pe aceasta platforma de utilizatorii mai tineri.
In ciuda acestor argumente convingatoare, eliminarea numarului de like-uri nu este o schimbare privita cu ochi buni de toata lumea. Ramane de vazut care vor fi efectele obtinute de introducerea oficiala a acestei schimbari.