Fiind cea mai mare platforma de e-commerce din lume, Amazon le poate aduce castiguri fenomenale celor care decid sa isi deschida o afacere aici. In cazul in care vrei sa faci bani din Amazon, nu trebuie sa treci cu vederea importanta optimizarii SEO pe aceasta platforma, o metoda sigura de a castiga profit.
Unul dintre cei patru giganti ai Internetului, Amazon, seamana foarte mult cu Google atunci cand vine vorba de optimizare. Fiind un motor de cautare, acest site ofera mai multa vizibilitate produselor care sunt optimizate corect din punct de vedere SEO. Acest aspect este vital avand in vedere ca Amazon aduna milioane de vizitatori lunar si indexeaza mii de branduri si produse.
Daca intelegi cum iti poti optimiza afacerea pe Amazon, vei reusi sa ajungi in primele rezultate ale cautarilor pe aceasta platforma. Respectand regulile SEO, vei utiliza cuvinte cheie care descriu produsul oferit, categoria in care acesta se incadreaza si, dupa caz, brandul pe care il reprezinta.
A9 – Algoritmul Amazon de optimizare SEO
De altfel, Amazon are propriul sau algoritm, prin care este organizata afisarea produselor. Denumit A9, acesta are reguli de optimizare specifice. In acest articol realizat de o agentie SEO, poti gasi informatii relevante despre A9, algoritmul Amazon specializat in procesul de optimizare SEO. Iata cateva detalii interesante extrase din acest articol!
1. Cuvintele cheie sunt „exclusive”
Spre deosebire de alte motoare de cautare, Amazon te invita sa introduci cuvinte cheie care nu vor aparea decat in platforma aceasta. Astfel, ai posibilitatea de a introduce maximum 7 cuvinte cheie unice, care vor fi afisate exclusiv in pagina de Amazon. Acestea pot descrie produsul tau, brandul sau categoria acestuia si vor fi indexate doar de algoritmul A9.
Se intelege ca va trebui sa adaptezi aceste cuvinte cheie pentru Amazon, avand in vedere ca acestea vor fi relevante doar in cadrul platformei in care iti vinzi produsele. Evita keyword stuffing, fenomenul care apare atunci cand introduci prea multe cuvinte cheie care nu au legatura cu produsele puse la vanzare.
2. Numarul de vanzari recente este mai relevant decat cel general
Una dintre particularitatile A9 consta in faptul ca afiseaza produsele care s-au bucurat de popularitate in perioada recenta. Totusi, aceasta caracteristica poate fi atat pozitiva, cat si negativa. In cazul in care ai reusit sa obtii foarte multe vanzari de Ziua Indragostitilor, acest aspect nu mai este relevant in luna Iunie, iar produsele tale nu vor mai fi afisate printre primele rezultate.
In schimb, aceasta regula iti permite sa ajungi in top fara sa fii dezavantajat de concurenta care a acumulat mai multa experienta decat tine. Explicatia acestei reguli consta in faptul ca rata de conversie (CTS) valoreaza mai mult decat rata de click (CTR). Ceea ce inseamna ca oricine are sansa de a ajunge printre primele pozitii de rezultate pe Amazon.
3. Accentul pica pe review-uri
Cand Jeff Bezos a lansat compania Amazon, in 1994, a apelat la doua strategii inovative. Una dintre acestea a constat in faptul ca fiecare client putea sa lase o recenzie produsului achizitionat de pe Amazon. Recenziile personalizate au contribuit la succesul fenomenal de care platforma se bucura in ziua de astazi. Drept urmare, algoritmul de optimizare SEO A9 favorizeaza produsele care beneficiaza de recenzii autentice.
Cum hotaraste algoritmul care sunt recenziile autentice, denumite verified reviews, de pe site? In primul rand, A9 verifica si stabileste daca recenziile sunt lasate de utilizatori reali. Acestia trebuie sa fi comandat produsul, sa il primeasca si sa lase un comentariu despre cum a decurs experienta de cumparaturi online. Apoi, toti acesti pasi trebuie sa fie efectuati folosind acelasi cont de utilizator, cu date reale.
Pe parcurs ce produsele vandute de tine aduna mai multe recenzii „verificate” de algoritmul A9, acestea vor aparea in motorul de cautari Amazon. Dupa cum vezi, experienta utilizatorului este la fel de importanta ca vanzarile pe Amazon. A9 va aseza in primele pozitii de cautare produsele care au parte de recenzii numeroase si pozitive. Pentru a face bani din Amazon, este important sa iti convingi clientii sa iti lase o recenzie pe pagina de produs.
Optimizare SEO pe Amazon
Acum ca stii care este principiul de functionare al algoritmului A9, a venit momentul sa inveti ce trebuie sa faci pentru a-ti optimiza din punct de vedere SEO afacerea pe Amazon. Iata cateva trucuri la care poti apela pentru a te asigura ca produsele tale vor fi incluse in lista de rezultate de pe platforma de e-commerce!
1. Specifica numele brandului
Acest pas este relevant mai ales atunci cand numele brandului contine cuvinte cheie care ar putea sa influenteze pozitia produsului in lista de rezultate. Daca incluzi numele brandului in lista de produse, poti obtine o pozitie avantajoasa in mod organic.
2. Include numele vanzatorului
Principiul mentionat la punctul anterior functioneaza si atunci cand trebuie sa specifici numele vanzatorului. Acest aspect te poate ajuta mai ales daca numele vanzatorului include cuvinte cheie pentru o anumita cautare.
3. Utilizeaza FBA
Serviciile de e-fulfillment oferite de Amazon, cunoscute ca FBA, sunt menite sa te ajute si in procesul de optimizare SEO pe aceasta platforma. Alte functii indeplinite de FBA au legatura cu logistica vanzarii de produse pe Amazon si iti ofera sprijin pentru depozitarea, ambalarea si livrarea produselor tale.
S-a observat ca algoritmul A9 tinde sa avantajeze vanzatorii care folosesc optiunea Fulfillment by Amazon. Daca vrei sa ai o pozitionare mai buna in SERP, este recomandat sa apelezi la FBA.
4. Completeaza toate detaliile de produs
Atunci cand pui orice produs la vanzare pe Amazon, va trebui sa oferi o descriere detaliata a acestuia. Daca vrei sa fii favorizat in procesul de optimizare SEO pe Amazon, asigura-te ca ai completat toate campurile din pagina de produs.
5. Prezinta produsul intr-o maniera profesionala
Aceasta regula se aplica la orice motor de cautare, iar Amazon nu face exceptie. Cu cat produsele tale sunt prezentate intr-o maniera mai profesionala, cu atat inspira mai multa incredere. Atrage-ti clientii online folosind fotografii clare, realizate profesionist. Daca vei reusi sa castigi increderea clientilor tai, numarul de conversii va creste si, odata cu acesta, sansele tale de a avansa in topul SERP.
Daca vrei sa faci bani din Amazon, optimizarea SEO este solutia de care ai nevoie! Respecta principiile algoritmului A9 si tine de cont de cele 5 reguli oferite in lista de mai sus. Astfel, vei reusi sa iti aduci produsele in primele pozitii din lista de rezultate de pe Amazon.