Tocmai a fost lansata informatia ca Google testeaza un nou feature, prin care rezultatele organice din Google vor fi afisate si in motorul de cautare YouTube. Ce inseamna acest update si cum au reactionat utilizatorii la el? Descopera, in cele ce urmeaza, ce implica fuziunea Google-YouTube.

Un utilizator Reddit a descoperit ca o cautare pe YouTube atrage dupa sine afisarea rezultatelor de website-uri afisate in Google. Acesta a introdus termenul „open beer with knife” pe YouTube pentru a gasi un tutorial in care este explicat cum se deschide o sticla de bere cu un cutit si a observat ca, pe langa videoclipurile obisnuite, cautarea lui a mai adus un rezultat.

Sub primele videoclipuri a aparut o categorie de Results from the web in care era sugerat primul site aparut pe Google sub aceste cuvinte cheie, insotita de optiunea de a deschide o pagina de Google separata pentru a vedea rezultatele complete ale acestei cautari.

Momentan, nu exista informatii conform carora site-ul sugerat pe YouTube ar fi o reclama sponsorizata. De altfel, doar cativa utilizatori ai platformei au observat aceasta schimbare, ceea ce inseamna ca update-ul se afla inca in faza de testare si nu se stie daca va fi implementat pana la urma.

Google a cumparat site-ul YouTube in anul 2006 pentru o suma de aproximativ 1,65 miliarde de dolari. Astfel, fuziunea celor doua nu ar trebui sa surprinda pe nimeni. Cu atat mai mult cu cat Instagram (detinut de Facebook) a anuntat cu o saptamana in urma ca va monetiza IGTV. Avand in vedere ca toti creatorii de continut pot face acum bani din Instagram (link: NOU: Acum poti face bani din IGTV), toata lumea asteapta cu sufletul la gura sa vada cum va decurge competitia dintre YouTube si IGTV.

Cum au reactionat utilizatorii?

Noul update a fost semnalat printr-un subreddit, nu printr-o declaratie oficiala din partea Google sau YouTube – ceea ce inseamna ca acest instrument se afla inca in faza de testare. Cu toate acestea, nu este exclus ca postarea sa fi fost facuta chiar de cineva care lucreaza pentru una dintre aceste companii.

In cazul in care postarea de pe Reddit a fost o miscare de marketing, strategia pare sa fi functionat. Multi utilizatori si-au dat cu parerea, iar majoritatea nu par deloc incantati de noul update. Iata doar cateva dintre reactiile aparute la prezentarea acestei schimbari!

E de-a dreptul enervant. Daca vreau sa caut ceva pe Google, intru pe Google. N-ar trebui sa ne trateze ca pe niste persoane analfabete din punct de vedere tehnologic.”

E neplacut. Cine ar vrea acest feature? Sper ca este optional.”

Schimbarea asta ar strica toata experienta YouTube. Au facut deja destule cand au mutat sectiunea de comentarii.”

Daca aceasta categorie apare doar in cazul in care nu exista multe rezultate pe YouTube, nu e nicio problema. Dar nu as vrea sa dau scroll la infinit daca am cautat un cuvant cu milioane de rezultate. :D”

Cu toate acestea, au existat si cateva reactii pozitive, care echilibreaza starea generala de nemultumire. Iata ce au spus cei care vad avantajele acestui update!

Mie imi convine pentru ca, de multe ori, caut in ambele site-uri aceeasi chestie.”

Asta rezolva problema care apare atunci cand cauti un raspuns la o simpla intrebare si trebuie sa urmaresti un videoclip de 7 minute, cu continut de umplutura si in care ti se cere in fel si chip sa dai like si subscribe timp de 3 minute.”

Asadar, parerile sunt impartite! Daca Google si YouTube vor decide sa lanseze acest update in mod oficial, ramane de vazut. Indiferent ce urmeaza sa se intample, este de apreciat modul original in care cele doua platforme au ales sa testeze acest feature!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *