Pasionatii de jocuri online au primit o veste suprinzatoare in aceasta saptamana, cand Microsoft a anutat ca renunta complet la serviciul de streaming Mixer si ca semneaza un nou parteneriat cu Facebook Gaming. Iata despre ce este vorba!

Dupa cum stii, compania Microsoft detine un serviciu de streaming pentru jocuri, Mixer. Achizitionat in 2016 si lansat pe piata in 2017, Mixer nu s-a dovedit profitabil pentru cei de la Microsoft, motiv pentru compania a anuntat in aceasta saptamana ca va anula serviciul.

In incercarea de a pastra Mixers pe piata, Microsoft a colaborat cu influenceri recunoscuti in lumea de streaming, precum Ninja si Shroud, insa rezultatele obtinute nu au fost satisfacatoare. O perioada, compania a contemplat viitorul serviciului de live streaming, nestiind daca acesta ar trebui anulat, vandut sau daca ar trebui sa investeasca mai multi bani in el.

Trebuie precizat de la bun inceput ca Microsoft a intrat tarziu pe piata platformelor de streaming. Atunci cand au decis sa exploreze nisa de jocuri online, in 2016, Twitch si YouTube isi consolidasera deja pozitia de lideri pe piata de streaming.

Iata ce a declarat Phil Spencer, directorul al departamentului de gaming de la Microsoft, pentru un interviu acordat publicatie The Verge: „Am inceput tarziu, iar numarul de utilizatorii lunari ai platformei Mixer nu se putea compara cu cel al companiilor renumite din domeniu.” Insa asta nu este tot!

Cei de la Microsoft au anuntat ca au semnat un contract Facebook Gaming. Ce inseamna asta? Toti utilizatorii Mixer sunt redirectionati catre platforma Facebook Gaming, unde istoricul si progresul obtinut in diferite jocuri online raman salvate.

In acelasi interviu, Spencer declara: „Sunt convins ca intreaga comunitate Mixer va beneficia de pe urma parteneriatului cu Facebook. Acolo exista o audienta mult mai mare, cu detalii bine puse la punct si cu posibilitatea de a interactiona cu alti gameri de pe platforma de socializare.”

Transferul se va face integral pe parcursul urmatoarei luni. Din 22 Iulie 2020, tot ce a existat pe Mixer se muta pe Facebook Gaming. Mai mult, cei care foloseau serviciul Microsoft pentru monetizare vor avea acces la aceste servicii prin programul Level Up de la Facebook. Inca mai exista un aspect relevant in aceasta miscare!

Decizia celor de la Microsoft a fost clar strategica avand in vedere serviciul de xCloudGaming streaming pe care compania intentioneaza sa il lanseze in viitorul apropiat. Despre acesta nu se stie foarte mult, insa este evident ca Microsoft va folosi puterea pe care Facebook o detine pe piata pentru a populariza serviciul de streaming prin cloud.

Despre xCloud, Phil Spencer spune: „Atunci cand ne gandim la xCloud si la faptul ca acest serviciu ofera acces la jocuri online pentru 2 miliarde de utilizatori, ne dam seama ce impact va avea proiectul pe care ni-l propunem. De aceea, stim ca publicul numeros de pe Facebook reprezinta exact ce cautam in acest moment.”

Alianta Microsoft si Facebook, respectiv Mixer si Facebook Gaming, reprezinta un pas crucial pentru industria de tech. Desi nimeni nu stie ce rezerva viitorul, este clar ca Microsoft a facut cea mai buna alegere nu doar pentru platforma de streaming pe care o detine, ci si pentru serviciul de xCloud pe care planuieste sa il lanseze in acest an.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *