Orice este posibil in era digitala – o regula confirmata din nou prin aparitia unui job full-time inspirat de un meme de pe Internet. Karen este un personaj american prin excelenta, insa tipologia sa poate fi regasita oriunde in lume, motiv pentru care acest meme este popular oriunde pe mapamond.
De unde vine Karen, cum arata si ce face? Si, mai ales, de ce exista companii care cauta sa angajeze pe cineva pe post de „Karen” in firma lor? Descopera raspunsul la aceste intrebari in cele ce urmeaza!
Cine este Karen?
Conform site-ului Know Your Meme, prima gluma despre Karen a aparut pe Reddit in anul 2014. Pe atunci, personajul nu purta un nume, insa era identificat drept „Speak to the Manager” Haircut (tunsoarea „Pot sa vorbesc cu managerul”).
Fiecare imagine reprezenta o femeie blonda, caucaziana, de varsta mijlocie, cu tunsoare bob. Dupa cum spune si descrierea, aceasta femeie nu era niciodata multumita si se plangea constant.
De atunci, Internetul a preluat gluma pe toate platformele de socializare si a extins-o in diferite directii. Printre altele, Karen este o persoana rasista, care profita adesea de privilegiul rasei sale.
De aceea, se spune ca numele Karen este inspirat de filmul Mean Girls, unde s-a rostit replica „Oh, my God, Karen — you can’t just ask people why they’re white” (tr. „Doamne, Karen – nu poti sa intrebi oamenii de ce sunt albi”).
In contextul miscarii Black Lives Matter, Karen a fost folosit adesea pentru a sublinia injustitiile sociale care se petrec in America, motiv pentru care niciun bebelus din America nu a mai fost botezat Karen pentru mai bine de un an (sursa).
De altfel, femeile pe care chiar le cheama Karen in viata reala au pornit o petitie prin care se cere renuntarea la acest nume pentru a desemna tipologia femeii rasiste.
Angajeaza-te pe post de Karen!
Cu toate acestea, se pare ca exista si parti mai putin negative in legatura cu acest tip de personaj. Recent, o companie americana a declarat ca isi doreste sa angajeze o Karen pentru a scrie recenzii sincere de produse si pentru a interactiona cu clientii sai.
Compania DehumidifierCritic.com a postat un anunt pe un site de joburi, in care declara ca isi doreste sa angajeze o persoana „extrem de critica si dogmatica”, care sa scrie trei recenzii de produs pe saptamana, in timp ce se ocupa de serviciul cu clientii denumit „Call-a-Karen”.
Care sunt cerintele postului?
- Daca vei fi aleasa Karen, vei semna un contract predeterminat de trei luni, cu posibilitate de extindere in cazul in care serviciul devine popular;
- Vei redacta trei review-uri (sincere) pentru website;
- De asemenea, trebuie sa fii vocea si autoritatea din spatele serviciului Call-A-Karen, unde potentialii clienti vor suna pentru sfaturi si recomandari de produse;
- Vei lucra de acasa;
- Trebuie sa ai peste 21 de ani;
- Trebuie sa fii dispusa sa te adaptezi la un program de lucru flexibil;
- Nu e obligatoriu ca numele tau real sa fie Karen.
Fondatorul companiei care a inventat un job inspirat de un meme a declarat ca intelege ca o Karen din anul 2020 se confrunta cu diferite probleme. Insa aceasta initiativa este menita sa sublinieze faptul ca o Karen poate aduce si avantaje societatii prin atentia la detalii si sinceritatea de care da dovada.