Pentru un influencer, indiferent de platforma pe care activeaza (Instagram, YouTube, TikTok s.a.), construirea unei comunitati de followeri este un element vital pentru succesul de care se va bucura de-a lungul timpului.
Daca vrei sa fii influencer, este esential sa investesti in relatia pe care o ai cu cei care te urmaresc pe social media. Un studiu recent indica faptul ca 70% dintre mileniali sunt mai predispusi sa tina cont de recomandarile din partea prietenilor decat de cele venite de la necunoscuti sau din reclame.
Tocmai din acest motiv, brandurile cauta sa colaboreze cu influencerii care o au o relatie stransa cu comunitatea lor de followeri. Pentru urmaritorii sai, un influencer este un prieten, iar sponsorizarile pe care acesta le face aduc venituri fenomenale.
Asadar, daca vrei sa ai o cariera in zona de influencer marketing, trebuie sa investesti timp, efort si energie pentru a stabili o relatie solida cu cei care te urmaresc.
Iata 5 sfaturi care te vor ajuta sa te conectezi cu audienta ta!

1. Fii tu insuti!
Nu incerca sa pari altcineva decat esti. Desi este vorba despre mediul virtual, ai fi surprins de cat de usor poate fi depistat un caracter fals. Indiferent ca esti blogger, YouTuber sau gamer, este important sa te comporti cat mai natural si sa nu incerci sa iti pacalesti comunitatea de urmaritori. Increderea audientei se castiga cu greu, insa rezultatele fac ca efortul sa merite!
2. Creeaza continut interactiv!
Cel mai bun mod de a crea un profil de social media cu o rata crescuta de engagement este sa tii legatura cu cei care te urmaresc. Iata doar cateva strategii pe care le poti implementa in functie de platforma pe care activezi!
- Pe YouTube – incheie-ti clipul cu o intrebare si fii primul care posteaza un comentariu la videoclipul postat.
- Pe Instagram – creeaza poll-uri in Povesti si rezerva-ti timp pentru a raspunde la o parte din comentariile pe care followerii tai le lasa la postarile tale.
- Pe blog – incearca sa scrii asa cum vorbesti, sa fii autentic si sa impartasesti cateva povestiri captivante.
- Pe TikTok – participa la un hashtag challenge si foloseste categoria For you.
3. Organizeaza evenimente live sau face to face
Desi, in momentul de fata, nu este recomandat sa organizezi intalniri in persoana cu cei care te urmaresc, aceasta este o strategie foarte buna pentru a crea o comunitate puternica. Pentru a compensa, poti tine sesiuni live folosind unul dintre tool-urile recomandate AICI. Astfel, cei care te urmaresc se vor simti si mai apropiati de tine.

4. Lanseaza provocari
Orice influencer de succes a lansat cel putin o provocare la care a luat parte audienta sa. Ideile sunt infinite: invita-i sa-ti povesteasca prima lor calatorie cu avionul, sa iti prezinte colectia lor de casete, sa realizeze un colaj s.a.m.d. Rezultatul te va conduce spre ultimul punct al acestei liste!
5. Pune-ti urmaritorii in „lumina reflectoarelor”
Asigura-te ca iti implici comunitatea in profilul tau de social media. Ca in orice relatie, ambele parti sunt importante. Asa ca este important ca, din cand in cand, sa le dedici o postare celor care te urmaresc.
Nu in ultimul rand, un influencer este activ constant pe platformele de social media. Daca ai ramas in pana de inspiratie si nu mai stii ce sa postezi, iti recomandam acest articol, unde vei gasi o strategie de comunicare creata special pentru astfel de situatii.