Componenta vizuala este extrem de importanta in orice aspect al vietii, insa aceasta joaca un rol esential pentru cei care au gasit o sursa de venit in mediul online. Daca vrei sa inveti cum trebuie sa procedezi pentru a-ti promova brandul in viitorul apropiat, ti-am pregatit o lista cu ultimele trenduri de brand design pentru anul 2021.
Dupa cum vei observa, noile tendinte din domeniul designului de brand sunt influentate de 2020, un an care a schimbat radical modul in care oamenii se raporteaza la mediul online.
1. Motion Logos (logouri in miscare)
Daca privesti noul logo de la Google, vei intelege despre ce vorbim. Nu este intotdeauna nevoie sa creezi un logo de la zero, ci doar sa adaugi putina miscare in cel deja existent. Strategia se numeste Motion Logo si reprezinta unul dintre principalele trenduri de brand design din 2021.
2. Minimalism
Estetica minimalista continua sa capete teren in domeniul vizual. Conform dictonului less is more, fiecare postare din social media, fiecare newsletter, logo sau reclama va incerca sa exprime o varietate de idei si emotii folosind un spatiu organizat si cat mai putine detalii.
Unul dintre motivele pentru care minimalismul va deveni si mai important in 2021 consta in faptul ca majoritatea utilizatorilor folosesc ecranul de dimensiuni reduse al telefonului mobil. Astfel, cu cat o reclama este mai putin incarcata de detalii, cu atat prinde mai bine la public!
3. Culori discrete
Pana in 2020, culorile neon, excentrice si tipatoare erau in top. Insa acest trend a fost intrerupt subit, iar acum se poarta culorile discrete, usor estompate. Astfel, daca esti designer, trebuie sa pastrezi nuantele originale, insa sa le oferi acestora o nota mai soft si mai naturala schimband gradul de Sharpeness.
4. Asimetrie
Inainte, pentru a fi creativ trebuia sa tii cont de legile de simetrie stabilite cu mult timp in urma: regula treimilor, a triunghiurilor de aur, compozitia de aur, stabilirea ramelor si multe altele. Regulile s-au schimbat insa, un aspect pe care il poti observa privind orice logo recent.
Lasa-ti imaginatia sa zboare si creeaza sabloane vizuale asimetrice, minimaliste! Astfel, vei reusi sa ajungi la un public divers si sa iti maresti audienta din mediul online.
5. Data Visualization
Statistica joaca un rol deosebit de important pentru zona de marketing. Se pare ca numerele au un impact destul de mare asupra consumatorilor, motiv pentru care acestea trebuie integrate in strategia de promovare a oricarui brand.
Ca graphic designer, nu este suficient sa oferi doar simple numere. Acestea trebuie contextualizate si, ulterior, interpretate. Daca stii cum sa creezi astfel de imagini, orice campanie la care lucrezi are mai multe sanse de reusita.
6. Fonturi simple
Unul dintre cele mai mari trenduri preconizate pentru anul 2021 este utilizarea fonturilor clasice, precum serif font. Acestea nu sunt doar nostalgice si elegante, ci inspira ideea de incredere.
Retine totusi ca acestea pot obosi privirea, motiv pentru care este recomandat sa folosesti fonturile clasice doar pentru titluri si subtitluri.
7. Dark Mode
Atunci cand creezi o aplicatie, trebuie sa tii cont de faptul ca introducerea optiunii de Dark Mode a avut un impact foarte mare in randul utilizatorilor de pretutindeni. Alege sa utilizezi si tu acest tehnica si vei crea o aplicatie cu look modern, care nu va fi obositoare pentru ochi si care va captiva utilizatorii pentru o perioada indelungata.