Continuam seria de Influencer Q&A si oferim raspunsuri la intrebari relevante despre zona de Influencer Marketing. In realizarea acestei serii, am discutat cu influencerii de renume si am obtinut raspunsuri la intrebari pe care toata lumea vrea sa le puna cand vine vorba de aceasta cariera.

Ai nevoie de bani ca sa incepi o cariera de influencer?

Primii bani pe care ii investesti vor fi directionati in achizitionarea unui domeniu pentru site-ul tau. Insa aceasta este o suma modica. Mai degraba decat bani, vei investi timp pentru a intelege cum functioneaza algoritmul platformei pe care postezi, cum sa faci o poza reusita si cum sa te conectezi cu audienta ta.

Ce apare in raportul de Analytics?

Atunci cand colaborezi cu un brand, este esential sa ii trimiti raportul lunar de Analytics, in care este inregistrat progresul tau din perioada respectiva. In acest raport se gasesc informatii precum: cati utilizatori au vizualizat fiecare fotografie postata de tine in acest interval, cati au dat Swipe Up la povestile tale, cati au salvat postarile tale, cati au apreciat si altele.

Pentru a avea acces la acest tip de informatii, trebuie sa iti creezi un cont de business sau sa il transformi pe cel pe care il ai deja intr-unul.

Ce conteaza mai mult, contul de Instagram sau blogul?

Adevarul este ca brandurile apreciaza mai mult Instagramul, insa multi influenceri prefera sa ramana activi pe blogul lor personal, aspect ce nu le afecteaza productivitatea. Influencerii declara ca aproximativ 95% din munca lor se desfasoara pe IG, desi exista branduri care ii angajeaza pentru a disemina informatia pe Facebook, Instagram si blog.

Poti sa castigi bani ca influencer doar din blog?

Cu siguranta! Exista influenceri care castiga sume fabuloase de bani online doar cu ajutorul blogului lor personal. Acestia sunt platiti pentru diferite Ads Campaigns si primesc oferte si sponsorizari doar pentru site-ul lor.

Cum creezi continut zilnic?

Daca lucrezi cu branduri, esti nevoit sa creezi continut pentru acestea, aspect ce iti garanteaza faptul ca vei avea ce sa postezi. Multi influenceri spun ca, atunci cand raman in pana de inspiratie, isi intreaba followerii ce ii intereseaza. Fie ca faci un poll pentru acestia sau creezi o postare separata, vei primi idei pentru continutul pe care il poti distribui.

Cati bani ceri pentru o postare sponsorizata?

In general, regula este sa ceri 100 de dolari pentru fiecare 10.000 de followeri pe care ii ai. Insa multi influenceri considera ca aceasta suma este nedrept de mica, motiv pentru care negociaza acesti bani cu brandul pe care il promoveaza. La urma urmei, un creator de continut investeste timp, energie, imaginatie si resurse creative in fiecare postare.

Daca ti-a placut acest articol, nu ezita sa citesti si celelalte parti ale seriei de Influencer Q&A (aici gasesti prima parte, a doua si a treia). Cream aceste interviuri pentru a oferi raspunsuri „pe bune” la cele mai arzatoare intrebari legate de influenceri, realizand interviuri cu acestia.

In cazul in care vrei sa devii influencer, este important sa te informezi foarte bine inainte, iar seria de Influencer Q&A este un bun punct de plecare. Doar astfel, vei reusi sa ai o cariera de succes in acest domeniu!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *