Sa fii persuasiv pe social media este un skill esential, mai ales cand lucrezi in industria de marketing afiliat sau de influencer marketing. Spre deosebire de manipulare, persuasiunea este o arta, se face cu eleganta si are un scop nobil.
Pentru a fi persuasiv, trebuie sa ii convingi pe cei cu care interactionezi de avantajele anumitor optiuni, de care acestia nu erau constienti pana la discutia cu tine. Acestea fiind zise, exista o distinctie intre a fi persuasiv in viata reala si a fi persuasiv pe social media.
In cele ce urmeaza, vei descoperi cele mai eficiente strategii de a capata mai multa credibilitate si a castiga increderea celor cu care interactionezi. Acestea au fost inspirate de cartea „Psihologia persuasiunii: Totul despre influentare”, scrisa de Robert Cialdini.
1. Reciprocitate
Oamenii au tendinta sa iti „raspunda cu aceeasi moneda”, ceea ce inseamna ca te vor trata asa cum ii tratezi. Daca esti la inceputul unei cariere de influencer, interactioneaza cu followerii tai, acorda-le atentie si ofera-le sfaturi pretioase. Cu timpul, le vei castiga increderea si respectul.
2. Autoritate
Pentru a capata mai multa credibilitate si a fi mai persuasiv, trebuie sa fii expert in domeniul in care activezi. Asta nu inseamna ca ai nevoie de diplome sau studii superioare (desi ajuta), ci doar ca trebuie sa dedici mai mult timp cercetarii subiectului care te intereseaza.
3. Exclusivitate
Exclusivitatea este un truc vechi, dar eficient, de marketing. Cand vrei sa promovezi ceva, accentueaza caracterul rar al produsul sau serviciului despre care vorbesti. Include formule precum „editie limitata”, „reducere”, „unicat” si altele, pentru a atrage atentia celor care te urmaresc.
4. Continuitate
Nimic nu ajuta mai mult sa castigi increderea cuiva decat sa te tii de cuvant. Astfel, cand promiti ceva, este bine sa respecti ceea ce ai spus si sa dovedesti ca esti o persoana pe care followerii tai se pot baza.
5. Consens
In cartea sa, Robert Cialdini vorbeste despre luarea de decizii. Astfel, Cialdini observa ca oamenilor le este mai usor sa ia o decizie daca altcineva a facut-o inaintea lor. Daca vrei sa promovezi un produs sau serviciu, este bine sa incluzi recenziile primite de acestea pentru a fi mai convingator.
In social media, consensul este determinat de numarul de urmaritori pe care ii ai, de recenziile primite pe pagina afacerii tale (daca ai una), dar si de numarul de redistribuiri pe care continutul tau le-a primit.
6. Empatie
Un influencer este vazut ca un prieten de followerii sai. De aceea, este esential sa creezi o relatie apropiata cu acestia, bazata pe incredere si respect reciproc. Este important sa ii ajuti sa se identifice cu tine din moment ce empatia este un instrument esential pentru persuasiune.
Posteaza continut prin care urmaritorii tau pot sa vada si sa simta ca nu esti diferit de ei. Daca ramai in pana de inspiratie, noi ti-am pregatit cateva sfaturi despre ce si cum sa postezi pentru a crea o relatie stabila cu cei care te urmaresc.
Nu uita sa comunici cat mai des cu followerii tai si sa ii tii la curent cu diverse evenimente din viata ta. Urmand sfaturile de mai sus, vei reusi sa devii extrem de persuasiv in social media, ceea ce te va ajuta sa castigi mai multi bani online.