Mediul online este foarte dinamic si competitiv, motiv pentru care trebuie sa fii mereu la curent cu noutatile din domeniu. Un exemplu relevant in aceasta directie este aplicatia Keen, lansata recent de Google, care ar putea sa detroneze locul pe care Pinterest il ocupa in topul platformelor online. Insa exista mai multe motive in spatele acestei aplicatii, pe care urmeaza sa le descoperi din articolul de fata!

Google vs. Pinterest

Atunci cand a fost lansat Pinterest, Google nu i-a acordat foarte multa atentie. Cu timpul, insa, Pinterest a devenit un motor de cautare cu rezultate excelente in zona de e-commerce, motiv pentru care Google pare sa caute constant modalitati de a elimina aceasta concurenta.

Din multe perspective, Pinterest nu reprezinta o concurenta reala pentru Google. Platforma inregistreaza 367 de utilizatori activi lunar, in timp ce Google are peste 2 miliarde de utilizatori activi doar in G Suite. Cu toate acestea, Google ia in serios pozitia pe care Pinterest si-a consolidat-o pe piata si lanseaza Keen, o aplicatie extrem de asemanatoare cu Pinterest.

Pro tip! Daca vrei sa faci o cautare pe Google, ale carei rezultate sa nu afiseze nimic de pe Pinterest, exista un truc pe care nu multa lume il cunoaste. Adauga formula „-pinterest” (fara ghilimele) alaturi de termenul cautat, iar cautarea va exclude rezultate de pe Pinterest.

Keen – noul Pinterest?

Pentru multi, Keen este o replica a aplicatiei Pinterest, functionand aproape identic. Iata ce au declarat cei de la Google pe blogul lor!

Keen este un site / o aplicatie disponibila pe Android, unde alegi in care subiect vrei sa investesti timp, iar continutul de pe web este organizat pentru tine in functie de alegerea ta. Iti creezi un keen, adica o colectie pe orice tema, fie ca este vorba despre facutul painii in casa, despre pasari sau despre tipografie. Keen iti permite sa organizezi informatiile intr-o colectie pe care o poti impartasi cu alti utilizatori si te ajuta sa gasesti continut nou in functie de elementele salvate.

Multi spun ca exemplul ales de Google, cel cu pregatirea painii acasa, este un atac direct impotriva celor de la Pinterest, avand in vedere ca platforma a inregistrat cele mai multe cautari pe acest cuvant cheie in timpul pandemiei de coronavirus.

De altfel, interfata Keen este izbitor de asemanatoare cu cea Pinterest. Pe ambele platforme iti poti organiza propria colectie de imagini, link-uri, poti alege daca aceasta ramane publica sau privata s.a.m.d. Mai mult, Google va folosi algoritmul propriu de cautare pentru a-ti oferi link-uri bazate pe interesele tale.

Iata cum spun cei de la Google ca au gandit organizarea noii aplicatii: „Cu cat adaugi mai multe elemente colectiei tale keen, cu atat recomandarile pe care le primesti vor fi mai bune si mai relevante pentru tine. Chiar daca nu esti expert intr-un anumit domeniu, poti crea un keen in care sa adaugi link-uri care ti se par relevante intr-o anumita directie. Acestea te vor ajuta sa descoperi din ce in ce mai mult continut cu timpul.

De asemenea, Google a adaugat tool-uri asemanatoare cu cele de pe Pinterest, ocazie cu care devine evident faptul ca cei de la Google nu au de gand sa ii permita acestei aplicatii sa castige mai mult teren in mediul online. Insa nu este prima oara cand asa ceva se intampla. Iata alte ocazii in care Google s-a inspirat de la Pinterest!

  • In 2018, Google a lansat o functie de cautare pe baza de imagini, care foloseste un format ca cel de pe Pinterest, aplicat inclusiv modului de afisare a rezultatelor, impartite pe categorii;
  • In Octombrie 2019, Google a lansat propria versiune de Shop the Look, denumita Lens (citeste mai multe despre aceasta in urmatoarea parte a acestui articol);
  • Google a updatat Google Shopping astfel incat sa puna mai mult accent pe compararea preturilor si pe disponibilitatea produselor;
  • In Mai 2020, Google a lansat Retail Trends, o functie care seamana izbitor de tare cu instrumentul Pinterest pentru trenduri.

Lens din Google Photos vs. Shop the Look din Pinterest

Nu a trecut mai mult de un an de cand Google a lansat Lens, o aplicatie inspirata (desigur) de Shop the Look de la Pinterest. Instrumentul celor de la Pinterest a fost lansat la inceputul anului 2019 si, doar la cateva luni, Google a lansat un tool aproape identic.

Ambele instrumente isi propun sa ofere inspiratie pentru zona de fashion. Cele doua tool-uri se inspira din fotografiile salvate de utilizatorii si le oferea acestora inspiratie pentru asortarea pieselor vestimentare dorite.

Cei de la Google nu au mentionat asemanarea cu instrumentul lansat in urma cu cateva luni, singura declaratie de pe blogul lor explica utilizatorilor cum ii va ajuta functia Lens pe utilizatori.

Daca vezi o fusta leopard print pe social media, faci un screen shot si il introduci in Google Photo Lens. Acolo vei vedea cum au accesorizat alti oameni produsul respectiv. Ai vazut o haina de iarna intr-un magazin, dar nu stii cum sa o asortezi? Deschide aplicatia de Lens, fa o poza si vei gasi toata inspiratia de care ai nevoie.

Inca de atunci, expertii in marketing au observat ca Pinterest se afla intr-o pozitie periculoasa. Devenind o zona importanta de e-commerce, aceasta facea concurenta celor doi giganti din lumea internetului, Amazon si Google. Astfel, era de asteptat ca cele doua companii sa ia masuri pentru eliminarea proaspatului competitor.

Competitia motoarelor de căutare

Tot in aceasta perioada, Google a introdus feature-ul amintit anterior, prin care poti sa excluzi complet rezultatele Pinterest de pe cautarile tale Google. Nu este de mirare, avand in vedere ca, pentru multi, Pinterest este un motor de cautare mai bun decat Google.

De exemplu, un articol de pe BuzzFeed, intitulat sugestiv „Pinterest a construit din greseala un motor de cautare mai bun decat Google”, compara rezultatele oferite de fiecare platforma pentru aceleasi cuvinte cheie. Din 10 cautari, Pinterest a oferit 9 rezultate mai bune decat Google.

Pe de alta parte, un studiu realizat de SearchEngineLand conchide ca cele doua platforme sunt folosite pentru scopuri diferite, drept urmare comparatia lor se dovedeste inutila. Pinterest este folosit pentru a gasi imagini artistice, care satisfac din punct de vedere estetic, in timp ce Google ofera rezultate concrete si exacte.

Ramane de vazut daca eforturile Google de a reduce impactul pe care Pinterest il are in zona de e-commerce se vor dovedi productive sau nu. Raspunsul la aceasta intrebare ramane incert, mai ales ca Pinterest continua sa lanseze tool-uri relevante pentru toti utilizatorii online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *