Marketing-ul online a evoluat uimitor în ultimii ani. Astăzi întâlnim o mulțime de opțiuni de promovare a unei afaceri. Cea mai cunoscută și eficientă în zilele noastre este influencer marketing. Deja termenul de influencer nu îi mai este nimănui străin, iar termenul de marketing asemenea. Ce înseamnă însă influencer Marketing și care sunt pașii esențiali pentru a ajunge influencer de top, aflăm împreună în articolul ce urmează.
Ce este Influencer Marketing?
Dacă în urmă cu câțiva ani, singurele persoane care promovau un produs sau un serviciu erau vedetele, astăzi chiar și persoanele obișnuite o pot face. Există câteva diferențe, cum ar fi canalul de promovare. Nu demult, vedetele apăreau în reclame televizate. În zilele noastre, cele mai eficiente canale de promovare sunt rețelele sociale. Iar această promovare nu este neapărat făcută de vedete. Acum și persoane simple de pe rețelele sociale pot contrui o comunitate căreia să îi ofere recomandări și sfaturi despre produsele și serviciile afacerilor. De aici și termenul de ”influencer marketing”.
Multe afaceri apelează la persoane influente din Social Media pentru a le promova serviciile. S-a dovedit că influencer marketing este în prezent cea mai eficientă modalitate de a crește vânzările ca afacere, dar și de a face bani online ca influencer.
Dacă și tu ești interesat să devii un influencer pe rețelele sociale, dar nu știi cum să începi, iată care sunt pașii necesari pentru a ajunge influencer de top:
Rezervă-ți timp suficient pentru a te dedica viitoarei tale cariere
Inițial, jobul de influencer era unul part-time pentru persoanele noi în domeniu. Însă, pe măsură ce devii mai cunoscut, cu atât vei fi tot mai solicitat. Astfel că jobul de influencer va necesita un program full-time la un moment dat. Probabil la fel va fi și pentru tine. Așa că începe cu pași mici spre visul tău și alocă timpul disponibil pentru a învăța și a te dezvolta din ce în ce mai mult în acest domeniu. Chiar dacă în acest moment faci parte din categoria nano-influencerilor, fă pașii necesari pentru a-ți crește numărul de urmăritori și de a ajunge mega-influencer cu milioane de urmăritori.
Alege nișa de industrie potrivită
Pentru a avea cele mai multe șanse de reușită ca influencer, trebuie să alegi o nișă pe care să te focusezi. Această alegere trebuie făcută în funcție de pasiunile tale și de audiența pe care vrei să o atragi. Trebuie să ai în vedere faptul că obiectivul tău este să ai o comunitate cât mai mare. De aceea, trebuie să găsești subiecte de interes care să îți garanteze o creștere permanentă. Iată care sunt principalele nișe după care te poți ghida: fashion, fitness, lifestyle, cooking, travelling. Desigur, există o mulțime de opțiuni din care poți alege. Totul depinde doar de modul tău de a inspira alte persoane să fie interesate.
Asigură-te că postezi în toate tipurile de conținut
Activitatea principală a influencerului este să posteze. Aici sunt incluse: postările în feed, povești, role și chiar IGTV. Pentru a te promova, urmarește influenceri de top din zona ta de expertiza. Astfel, vei învăța cum să îți crești raza de actiune și numărul de urmăritori organic.
Sperăm că aceste informații despre influencer marketing te vor ajuta să devii un influencer de renume. Continuă să te informezi în legătură cu acest domeniu pentru a ajunge un expert în mediul online. De asemenea, nu uita că drumul către a ajunge un influencer de top poate dura de la câteva luni la câțiva ani. Așa că înarmează-te cu răbdare, fii consecvent și original în ceea ce faci, până vei reuși.